Sommar summering

2012-12-27 @ 10:04:00 / Bildinlägg
Jag som tänkt göra en års summering men jag kommer liksom inte ihåg vad jag gjorde i januari-februari förra året och eftersom jag rensat bloggen så kan jag ju inte heller gå tillbaka och läsa vad jag gjorde.. Men sommaren 2012 glömmer jag aldrig så jag tänkte dela med mig av den med er!

Maj:Rb och jag var ute på några tävlingar och gjorde en hel del fina restultat men inte minst hade vi kul och fick nya erfarenheter! 
 
Juni-juli: Tävlingsuppehåll både juni och juli, men då åkte vi iväg till brolöten istället och var där en hel månad, jag jobbade i stallet och sen fick jag träna för Emelie och Chris Brolin, under den månaden föll många bitar på plats och vi fick så himla mycket tips och beröm. åkte där ifrån med en helt ny ponny och massa lovord! Lärde mig verkligen hur jag ska rida Rb på bästa sätt och fick äntligen se vilken fin häst jag har.

Jag fick många nya vänner, fick vara hästskötare åt emelie, har fått lära mig hur det är i så stora stall och hur det är att rida åtta hästar per dag och vilket slit det är bakom de fina dressyrhästarna! 
 
 
Trivdes så himla bra där så jag åkte tillbaka igen på höstlovet, då löstes ännu mer knutar och fick ännu mer träningshjälp och massa tips!
 
 
Augusti: i början av månaden fick jag en tillridningshäst som bodde här i en vecka, tränade han intensivt och jobbade mycket på framåtbjudning, så lärde jag han galoppombyten som var ägarens önskemål. Hästen heter Halving och är inte den minsta hästen jag ridit direkt, närmare 1,80 i manken! men de va så kul att ha han här hemma! 
 
Det är inte det lättaste att rida ihop en sån bamsing!
 
Träningen med Rb gick framåt, det gick bara bättre och bättre och vi längtade efter att tävla!
 
September: Nu räknar jag in september som sommar men de är för att då gjorde vi en tävlingsstart som jag är rätt nöjd med, det var på hemmaplan. I LC:n lyckades vi knipa en tredje plats och sen debuterade vi LB och fick ganska bra resultat, annars var det en bra känsla och första gången vi startade två klasser!

 
Vi tävlade ett dressyrryttartest också men min ponny lekte rövare på banan och höll på att sparka bakut och stå på bakbenen.

 
De va min sommar de, kul men synd att den gick så fort!
nu är ju min fråga till er om ni gillar såna här inlägg eller om de bara är jobbigt eller för mycket bilder oså? 
 


Postat av: Amanda

Jag tycker det är jätte intressant att läsa!
Speciellt när man ser hur ni utvecklas så himla bra, ni passar verkligen varandra!
Fortsätt så och ni kommer komma hur långt som helst, det är jag säker på! :)

Svar: åh! det är kommentarer som denna som gör att man verkligen vill fortsätta! blir så himla glad, tusen tack underbara du!<3
Evelinn Åkerman

2012-12-28 @ 12:55:20 / http://ydrebranth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: