Dagens dressyrpass

2013-08-27 @ 19:39:56 / Träning
känns som de va länge sn jag skrev ett sånt här inlägg, men de kanske beror på att Rb har vilat ifrån dressyr hela förra veckan då han presterade såå bra på tävlingen. Men lite vila gör han bara gott igår fick han springa av sig på lina och lite lätt inspänd så all överskottsenergi kommer ut och han får komma igenom i hela kroppen. Men idag var inte energin slut för de, att han är pigg är en känsla jag inte är så van vid när jag rider dressyr utan förut har han gjort allt jag bett han om men med lite protest, idag var det som om han låg steget före mig och hela tiden ville göra nya saker så jag fick sitta och göra halvhalter och eftersom det inte är en sak jag är van vid på honom blev dom ibland lite för kraftiga så det blev mycket av och på.

galoppen var den som va sämst idag, inte för att den va dålig men det var lite för mycket energi och vilja, som gör kortslutning i skallen på han. Men stundtals var han kanon fin!
 
i nuläget känner jag verkligen hur han arbetar genom hela kroppen och det har nästan blivit som en aha-upplevelse att Jaha är det såhär det ska kännas. Nu när han bara går där så kan jag istället fokusera på mig själv. Men han är toppen fin nu och jag är lite chockad att han va såå fin idag när de va så länge sen vi red dressyr sists, man brukar alltid få börja om på ruta ett men idag kändes de som om vi kommit ännu längre bara! Skit kul och givande pass. Alla som tittade berömde oss och sa hur fin han va kul! Längtar tills min tränare Erika får se han, nu var de ju ett tag sen ;) 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: