Så sant som det är sagt

2013-08-07 @ 20:25:16 / Vardag
 
blir ni nyfikna nu? hihi
gilla Stall Marieborg på facebook!


Postat av: Julia

Vad roligt! :)

2013-08-07 @ 20:46:49 / http://goldentex.blogg.se
Postat av: Julia

SV: Vad bra, då kanske det blir ett par sådana! :)

2013-08-07 @ 20:54:20 / http://goldentex.blogg.se
Postat av: JennyM

Sv: Men det kan absolut bli ett jäkla liv här med, men jag tror folk som läser denna har lärt sig att när det kommer till graman är det ingen idé att argumentera emot om man inte är VÄLDIGT påläst och kommer med något vettigt. Sålänge man använder en graman och har respekt för den och sin häst så anser jag att den bara kan göra nytta. Min har ju varit hingst länge och han gapa och skrek en del i slutet, det gör han ibland fortfarande - vilket givetvis inte är okej. Gramanen har hjälpt mig att hålla han på mattan i dessa lägen.. Sedan hade han också en period då han stod mycket på bakbenen, även då hjälpte den mig som en sista utväg.. Nu har jag den för också hjälpa honom att hitta rätt i sin form då han gärna blir lite stark och öppen. Men jag tror att jag successivt kommer kunna plocka av den, och det är min tanke. Men jag ser bara fördelar med graman, OM den används på rätt sätt :) Dessutom kan jag meddela dig att 90% av alla världens elitryttare rider med graman på många av sina hästar, men dom vill absolut inte visa det utåt just för att folk har så mycket fördomar. Men uppenbarligen så kan den inte vara såå dålig om alla dessa duktiga ryttare väljer att använda den, men som sagt, dom använder den ju också på rätt sätt :)

2013-08-08 @ 03:25:45 / http://jmdressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: