Tävlingsminne

2013-12-11 @ 15:00:00 / Tillbakablickar
Hej, jag har inte speciellt mycket att skriva om nu såhär på vintern så jag tänkte skriva lite olika minnen ifrån de gångna året, lite för att se tillbaka och för att väcka mina egna minnen, samt för att sprida lite ljus och sommarkänsla i min trista vardag! enjoy
 


En tävling som har påverkat mig starkt var en jag red i Kumla i somras, det var en cup som jag deltog i. Jag fick som en uppenbarelse på dag nr 1 under framridningen, då såg jag de så klart hur annorlunda jag red på träning än på tävling. De var så tydligt hur mycket sämre jag red och påverkade Rb! han gick inte alls som på träning det var nåt helt annat? Så mitt på framridningen ändrade jag tänk, nu red jag i min bubbla, stängde ute allt och bara red precis som på träning, tog igenom de som behövdes och in på banan gick jag med en positiv känsla istället för en mer nervös tillbakadragen!

Tyvärr hade jag nog behövt lite mer av mitt go tidigare på framridningen för att få den bästa känslan, men ja gick in på banan med ett helt nytt driv och helt annan inställning och de visade sig på protokollet! vi hade höjt oss några mer % vilket gjorde mig jätte glad och det var debut i ett främmande program men det gick så mycket bättre än de tidigare gjort! 

Detta var verkligen en skjuts i rätt riktning och jag behövde de för att kämpa lika hårt dagen därpå..
 
 
 
Morgonen där på var både jag och rb lite möra, men vi gick ändå in på banan och gjorde en ännu bättre ritt! Efter att ha behållt känslan och drivet i mig och ridit ännu bättre på framridningen den här gången så fick vi till de igen, och jag va så nöjd!

Är så glad att jag fick den här plötsliga känslan att "fyfan va dåligt jag rider, dags att ändra" och jag verkligen kom på de på framridningen och taggade till för att göra de bättre och så blev de så bra. Har verkligen haft nytta av denna tävling på träningar då de har hjälpt mig att fokusera på att göra de bättre! Och för att inte tala om på tävlingar, efter den här tävlingen så låg jag i med träningen och fokuserade på ännu större ännu bättre. så till nästa tävling fanns det ännu mer poäng som fanns att hämta när jag hittat mer gång i honom! ni kan nog förstå hur taggad jag är till nästa säsong ska sätta igång med träning och tävling och att visa upp hur mycket bättre vi har blivit! för nu kan jag med handen på hjärtat säga att jag har ridit varenda steg! 

bilder från ritt nr 2
 
 


Postat av: - S C H N A I L G U L L -

Gud vilket fin design du har! :)

Svar: tack snälla!
Evelinn Åkerman

2013-12-11 @ 17:27:20 / http://schnailgull.blogg.se
Postat av: Julia - Tävlingsryttare på ungponny

Ja snyggt det är det, inget snack om saken! Vilka program red ni? :)

Svar: LB:0 och LB:1 :)
Evelinn Åkerman

2013-12-12 @ 15:50:12 / http://juliahanzzon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: