testa något nytt

2013-12-31 @ 10:43:03 /
Jag är lite sugen på att testa något jag aldrig gjort förut.den 15e februrari är det en utställning här i Örebro och jag skulle vilja åka dit och ställa ut Rb för första gången. det hade varit kul bara att se vad han får för omdöme men de är ju de jag kan noll! jag vet verkligen ingenting, hur man gör, hur man ska springa, hur man stället upp hästen eller när, hur man ska va klädd, vad hästen ska ha för utrustning så jag är helt nybörjare! men de hade varit riktigt kul att testa!
 
 


Postat av: Anonym

han lär få jätte bra omdömme! han har jätte fin muskelbyggnad och en underbar struktur!

Svar: tack! gud va kul att du säger de :D
Evelinn Åkerman

2013-12-31 @ 11:07:25
Postat av: Anonym

Gör det! :D Väldigt roligt, första gången jag ställde ut var på rikset för några år sen och jag visste inget alls och var självklart först i ringen men som tur var så fick jag bra hänvisningar från en bakom mig som hjälpte mig, att min ponny vann sin årskull gjorde ju inte saken sämre;)

Här står det om utställning och vad man kan tänka på :http://www.connemaraponny.org/tavling/infor-utstallning/visa-hast-vid-hand

Sedan antar jag att det står en del i proppen från föreningen som anordnar utställning. Min lokala förening är det så att alla med guld eller klassvinnare med minst silver går vidare till BIS om jag inte minns fel. Sedan brukar det även delas ut både BIR och Reserv BIR beroende på antalet hästar i varje ras.

Svar: tack!! :D
Evelinn Åkerman

2013-12-31 @ 12:13:50
Postat av: Julia - Tävlingsryttare på ungponny

Jag var på deras i somras men då var jag bara med i barnklassen men det var bra för man fick lite hum om hur det gick till.

Det är lite som en veterinärbesiktning men kollade på länken du fick tidigare och där stod det mesta man behöver veta :) Funderar på att åka dit så jag hoppas att vi ses!

Svar: Okej! var de kul tycker du ? :)
Evelinn Åkerman

2013-12-31 @ 12:26:02 / http://juliahanzzon.blogg.se
Postat av: Sofia

Ett litet tillägg bara: Ibland så måste man ha intyg från tränare etc om man har hästen rakad men det brukar stå i proppen isf :)

Svar: Aah de har jag inte tänkt på! Blir bedömningen något annorlunda om hästen är rakad?:o
Evelinn Åkerman

2013-12-31 @ 14:02:45
Postat av: Stina

Vi kommer ha julklappsritt från vårat stall den 6:e januari vid klockan 11. Vi rider en sväng, det brukar bara bli skritt tillsammans med lite folk från ridklubben och andra som vill vara med så byter vi julklappar efteråt. Det vore jätte kul om ni vill vara med!:)

Svar: Ska föreslå de till mamma men de låter kul!
Evelinn Åkerman

Postat av: Anonym

Är det bara för connemaror?? Och vart kan man anmäla sig? :)

Svar: nej de tror jag inte, gå in och kolla på öpaf.se:)
Evelinn Åkerman

2013-12-31 @ 19:47:13
Postat av: Evelinn Bladström

Vart hittar du tävlingen?? :D

Svar: öpaf.se :)
Evelinn Åkerman

2014-01-02 @ 00:49:34 / http://evelinnbladstrom.blogg.se
Postat av: Julia - Tävlingsryttare på ungponny

sv; ja faktiskt! Var jättenervös för att jag skulle gå ut först bara men jättekul att testa något nytt! :)

2014-01-02 @ 15:54:58 / http://juliahanzzon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: