Avsluta meningen...

2013-02-21 @ 12:55:00 /
Det jag värderar högst hos en häst och jag anser gör en häst till en bra häst är...............

svara på den så ger jag mina svar senare ikväll eller imorgon, ska bli intressant och se!


Postat av: Matilda- livet på ett ridgymnasium

utbildningen på hästen och stam på den :)

2013-02-21 @ 13:23:15 / http://andreassonmatilda.blogg.se
Postat av: Anna

Det viktigaste hos en häst är glädje och vilja enligt mig. Vill inte hästen, alltså att den har en tråkig inställning till allt blir det svårt. Självklart går det att jobba med men det är ett stort jobb och det blir så mycket lättare om man har en positiv häst!
Vad som gör en häst till en bra häst är ridbarheten, om den är mjuk och följsam men också steget. En mjuk häst med riktigt flaschig trav är så mycket finare än en mjuk häst med myrsteg!

2013-02-21 @ 14:57:00
Postat av: Stina

Att vi funkar ihop, spelar ingen roll hur välutbildad en häst är, funkar man inte ihop blir det ändå inge bra!

2013-02-21 @ 16:05:10
Postat av: Johanna

personligheten, helt klart! Jag skulle aldrig kunna handskas med en häst som inte hade någon livslust kvar, inte heller en häst som gör vad som helst för att göra mig illa. Jag vill ha en häst där personligheten skiner igenom! :)

2013-02-21 @ 19:38:28 / http://ponnytokar.blogg.se
Postat av: Julia

...ett bra temperament och att vi passar ihop!

2013-02-21 @ 22:13:16 / http://ohjuliet.blogg.se
Postat av: Julia

Jag tycker det är viktigt att hästen har bjudning framåt och lyssnar på skänkeln! Jag tycker personlig om hästar som är väldigt känsliga för skänkeln och i munnen då jag kan känna att jag verkligen kan vara så mjuk i handen som jag vill på dom hästarna, om de är en väldigt stark häst måste man ofta vara mer bestämt i handen och ha ett fastare och hårdare grepp för att den inte ska dra i väg och de är inget för mig

Svar: så sant!
Evelinn Åkerman

2013-02-24 @ 12:54:50
Postat av: Natalie

Jag tyckte att ridbarheten var det viktigaste när jag skulle köpa storhäst. Är hästen inte ridbar spelar det ingen roll hur flashiga gångarter hästen har. Och sen tycker jag att det är otroligt viktigt att hästen har bra takt!

Svar: väldigt sant där!:)
Evelinn Åkerman

2013-02-25 @ 16:06:03 / http://natalieekroth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: