Letar bett

2013-02-07 @ 15:51:00 / Utrustning
Jag och alla mina tränare har alltid tyckt att Rb varit så vippig med huvudet, att han inte kan hålla det stilla, många tror att det är på grund av mina oroliga händer. Men det spelar ingen roll hur stilla jag håller händerna han går ändå inte stilla med huvudet, det rör sig och tuggas oroligt i munnen men nu har vi hittat ett bett som gör att huvudet är på plats, han är mycket mer känslig och kan ridas tränas bättre än vanligt och det är ett speciellt tredelat Myler bett, ser speciellt ut och funkar kanon bra!
En hyresgäst i stallet har ett sånt och det är så vi har tillgång till att använda det, men jag vill ju självklart ha ett eget men det är huuuuur svårt som helst att hitta och kostar runt 1000 lappen nytt också...
 
Har ridit på det två gånger var av en gång var på banan och han var så lung och fin och känslig, bästa känslan!


 
Är det någon som sett ett liknande eller skulle av någon tillfällighet sitta på ett hemma som är runt 13-14 cm så skulle jag bli så glad! eller om någon kunnig vet om det finns liknande med samma funktion?

En sak till också, är det tillåtet att tävla på såna här bett? jag tror det iallafall...


Postat av: Amanda Landegren [Foto]

sv: Tack så mycket!!

Kramar Amanda! :)

2013-02-07 @ 16:52:56 / http://mandiphoto.blogg.se
Postat av: Maolion

Sv: Tack detsamma :D

2013-02-07 @ 16:54:23 / http://maolions.blogg.se/
Postat av: Stina

Vad är det som är så speciellt med bettet?:)

Svar: hmm, som du ser så är det lite böjt, lite mer än vanligt vilket kan göra att det blir aningen skarpare men den platta brickan gör att det finns tungfrihet vilket för att de samtidigt är ett mildt bett. jätte svårt att förklara men RB är jätte stadig på det och trivs så bra med det! och har slutat med alla sina olater han haft under ridning:)
Evelinn Åkerman

2013-02-09 @ 19:19:12 / http://www.distansstina.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: