Något som jag är bra på...

2013-07-24 @ 10:38:00 / Åsikter
.. om man nu som ryttare får anse att man har bra sidor utan att få elaka kommentarer som säger motsatsen, så har jag faktiskt en bra sida som jag kan komma på på rak arm sådär och det är att anpassa mig efter vilken häst jag rider på. Har ridit och tävlat flera olika hästar och det är någ jag blivit bra med tiden på att göra, att hoppa upp på en häst som är helt olik den jag brukar rida på och ändå få ut nåt bra av det.

Jag gillar väldigt mycket att rida olika hästar och det är mycket lärorikt samitigt..
 Trivs alltid bäst med att ha flera hästar i träning!

Min mammas häst - väldigt lätt stressad och spänd men när hon väl slappnar av och kommer ner i form, jääklar vilken häst och vilket steg hon har i traven!
 
Birk - en ponny jag hade en sommar, helt okomplicerad häst och en riktigt bra vän, saknar honom eeeenooorrmtt!!
 
Jaqita - en grannes ponny som var mycket dum ett tag och höll på och stegra, sparka bakut och kasta av sin ryttare så jag red till henne ett tag och startade en LB:0 med 68% och vinst! härlig ponny det där
 
behöver jag ens säga - acrobat - självklart den bästa ponnyn jag ridit, eftersom jag utbildat han själv ;) haha nä men också en okomplicerad häst som gör allt för sin ryttare, inte olater helt enkelt väldens bästa ponny. 
 
halebop - en av mina favorithästar, verkligen en ewe häst! älskar allt med den här ponnyn och skulle göra vad som helst för att få rida honom igen, såå fin! bilden gör han inte rättvis men den här ponnyn har ett sjuhelvete fint steg och stor kapacitet för att ta sig långt
 
halving - min stora vän. ridit honom vid flera tillfällen och haft han på tillridning, helt genomsnäll häst dock tungriden och behöver mycket stöd men kan gå riktigt fint!
 
toblerone - min kompis ponny som står installad hos mig, jätte fin och pigg! 
 
 
 
 
min första ponny - the one and only - Miss Winnie, ska jag va ärlig så kommer jag inte ihåg hur hon va och rida, men hon är en klippa!  
 


Postat av: Stina

Från en som har sett dig rida sedan du var liten och red Winnie, tycker att du är en jätte duktig ryttare och gör rätt i att tycka att en utav dina starka sidor är att kunna rida olika hästar, vissa människor är väldigt duktiga på att känna av hur hästar rids bäst och det gör du! Förstår inte hur någon skulle kunna lämna en elak kommentar!

Svar: oj tack så jätte mycket för det! det glädjer mig super mycket, speciellt att du säger som somsagt har sett mig rida sen jag var plutt! tusen tack<3
Evelinn Åkerman

2013-02-18 @ 20:23:18 / http://www.distansstina.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

Hej! Jag tänkte bara säga att jag tycker Acrobat och du är/var så himla fina tillsammans! Saknar att läsa om er två :(

Svar: åh tack ja jag saknar honom jag med varje dag som går! på onsdag åker jag och hälsar på honom så då blir det antagligen en del nya bilder, tack igen<3
Evelinn Åkerman

2013-02-18 @ 20:39:09
Postat av: Moa Mattsson

Halebop står i sallet där jag har min foderponny ! :D

Svar: åååh!! vem har han nu?:O
Evelinn Åkerman

2013-02-19 @ 01:11:40 / http://mattssonmoaa.blogg.se
Postat av: Anna

Tror jag känner igen Toblerone... Har han tävlat på Vansbro RS några gånger förut? Har foto på en liknande häst och i startlistan stod det Toblerone på dess namn! ;)

Svar: det är mycket möjligt att han har! vad kul :D hans nuvarande ryttares blogg heter feliciaasplund.blogg.se
Evelinn Åkerman

2013-02-19 @ 11:07:08 / http://stallnorm.blogg.se/
Postat av: Anna

OKej så roligt! :) Måste verkligen kolla närmare på dessa bilder så får vi se om det är samma häst! Sjukt fränt och roligt i så fall! :)

Svar: ja det får du gärna göra! hör av dig :) kram
Evelinn Åkerman

2013-02-19 @ 21:49:08 / http://stallnorm.blogg.se/
Postat av: erica

inte råkar den halebop vara en new forest efter fredriksbergs tilda? :)

Svar: inte säker vem han är efter, men ja han är en new forest. hans full namn är JiPe Halebop:)
Evelinn Åkerman

2013-02-22 @ 19:53:17 / http://ericasponny.blogg.se
Postat av: erica

Åh då är det han! Han är efter Fredriksbergs Tilda, min ponny :D

Svar: åh vad kul! han är så himla underbar, brås han på sin mamma eller?;)
Evelinn Åkerman

2013-02-23 @ 08:56:53 / http://carlssonserica.blogg.se
Postat av: Erica

Jaadå, hon är underbar!! :D

Svar: härligt!!
Evelinn Åkerman

2013-02-25 @ 09:11:48 / http://ericasponny.blogg.se
Postat av: Anna

Åhh fina Boppen, stod i samma stall som honom men nu är han såld till Stockholm har jag för mig! Bara några veckor sen han åkte.

Svar: åh är han såld igen!? :(
Evelinn Åkerman

2013-08-04 @ 23:01:25
Postat av: Anna

Ja hans ägare hade ju sina travare som hon satsade på. Hon hade en ryttare till ponnyn men kände väl att hon själv inte hade någon nytta av honom. :)

2013-08-08 @ 22:31:16
Postat av: Elina

Hej!
Jag brukar bara kolla lite i min ponnys namn ibland, vet inte varför. Men jaja. Han heter JiPe Hale Bop och är numera min tävlingshäst! Tänkte att det kan vara kul att veta, när du har ridit honom. Såg bilden, fin (:

Svar: Ååh va kul! Fina boppen! Hur äre med han? Hur går det för er? Saknar han jätte mycket han är verkligen en jätte fin ponny va själv sugen på att köpa han men kunde inte :( berätta gärna mer! Kram
Evelinn Åkerman

2014-05-04 @ 16:33:01
Postat av: Anonym

Hej!
Jag brukar bara kolla lite i min ponnys namn ibland, vet inte varför. Men jaja. Han heter JiPe Hale Bop och är numera min tävlingshäst! Tänkte att det kan vara kul att veta, när du har ridit honom. Såg bilden, fin (:

2014-05-04 @ 16:53:48
Postat av: Anonym

Oj, blev en förmycket :)

2014-05-04 @ 16:54:23
Postat av: Anonym

Oj, blev en förmycket :)

2014-05-04 @ 16:54:24
Postat av: Elina

Hej!
Jag brukar bara kolla lite i min ponnys namn ibland, vet inte varför. Men jaja. Han heter JiPe Hale Bop och är numera min tävlingshäst! Tänkte att det kan vara kul att veta, när du har ridit honom. Såg bilden, fin (:

2014-05-04 @ 16:55:37
Postat av: Anonym

Hej!
Jag brukar bara kolla lite i min ponnys namn ibland, vet inte varför. Men jaja. Han heter JiPe Hale Bop och är numera min tävlingshäst! Tänkte att det kan vara kul att veta, när du har ridit honom. Såg bilden, fin (:

2014-05-04 @ 16:57:59
Postat av: Anonym

Det är min kompis som trycker iväg fler..
Ursäkta (:

2014-05-04 @ 16:59:23
Postat av: Lovisa Modig

Hej! det var jag som red boppen (jipe hale bop)innan han såldes till elina i Stockholm! så det är jag som hade han innan och de är mig som anna och moa menar! förra ägaren har travare och som anna sa så hade louise ingen användning för honom då hon bara körde! men han har ett jättebra hem nu och tävlas i dressyr, hoppning och fälttävlan! han gör det som han tycker är kul det vet jag! men har du frågor om han så svarar jag med nöje på dom! :)

Svar: Åh, vet du inte alls var han står nu? :( Men kul att läsa! Han är ju såå fin!
Evelinn Åkerman

2014-10-06 @ 00:02:31
Postat av: Lovisa Modig

han står utanför Stockholm. vet inte exakt vart men någonstans utanför. han är så sjukt fin och så speciell! :)

2014-10-09 @ 21:00:22 / http://www.lovisamodig.blogg.se
Postat av: Lovisa Modig

han står utanför Stockholm. vet inte exakt vart men någonstans utanför. han är så sjukt fin och så speciell! :)

Svar: Jaa så himla fin!!
Evelinn Åkerman

2014-10-09 @ 21:00:24 / http://www.lovisamodig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: