Rhett Butler 19/2

2013-02-19 @ 20:59:00 / Träning
Har ridit nu lite i motvind ett tag så de senaste dagarna har jag varit sten hård mot honom, han har tillexempelt hållt på och fjollat sig med att inte lyssna på skänkeln, har slått sig fri och bockat och stegrat och gjort allt som jag inte viljat. Så har fått varit tuff mot honom, men det ger resultat! Så idag var mamma med och tittade och gav tivs, filma även en snutt som jag tänkte visa er. 

Så jag började med att lösgöra i skritt, i trav joggade jag en stund i låg form innan jag tog upp han och tränade övergångar skritt trav skritt trav och la in skänkelvikningar och tempoväxlingar. Han var jätte lätt för skänkeln idag och blev nästan lite överkänslig  - som en bomb, syns på filmen och det är så jag vill ha han, lite explosiv istället för att man måste nöta med skänkeln och det inte händer nåt. Sen red vi galopp, samlad och förvänd, super fin! 
 
 som ni ser så är han lite spänd i galoppen när vi rider förbi mamma som filmar, men galoppfattningen där var riktigt bra om jag får säga det själv, för några veckor sen så slog han upp huvudet och bockade in i galopp så visst gör vi framsteg. Sen är ju inte formen 100% hela tiden men ska inte begära mer efter svackan och han är ju bara 6 år.
 
 
 
som ni märker så berömmer jag han väldigt mycket när han är duktig, det tycker jag man ska göra. På sluter säger jag ochså "gud han är jätte konstig" där tog filmen slut men det menade jag som nåt positivt, att det har blivit skillnad!


Postat av: Sofie

Sv: Tack så mycket! Jag tävlar upp till L.A i hoppning (1m på c-ponny) och har planer på att debutera MSVB i vår! :D

Svar: vad roligt! lycka till:)
Evelinn Åkerman

2013-02-19 @ 22:02:33 / http://sofiejansson.blogg.se
Postat av: Mathilda Ljungberg

Tack Detsamma! :)

2013-02-19 @ 22:47:05 / http://thiisa.blogg.se
Postat av: Julia

Kan inte se filmen :(

Svar: va varför inte? :o hur ser det ut? :(
Evelinn Åkerman

2013-02-19 @ 22:56:23 / http://ohjuliet.blogg.se
Postat av: Kaffehörnan

Vad duktig du är

Svar: åh tack!
Evelinn Åkerman

2013-02-20 @ 00:36:53 / http://www.kaffehornan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: