Toblerone 19/2

2013-02-19 @ 20:05:00 / Stall Marieborg
Tänkte skriva lite mer utförligt om båda hästarna och dagens ridpass, red tobbe då för andra gången. Hoppade upp och lösgjorde honom från början, när jag gör det så förböjer jag hästen i halsen åt båda hållen, fick göra det då och då och checka av men han var väldigt fin i sidorna och så testade jag några skänkelvikningar och det första han gör är att lägga av en jätte oväntad bock, såg nog jätte kul ut haha, märkte idag att så fort man kommer åt honom så bockar han eller kör upp huvudet eller gör något annat så man måste vara där snabbt och korrigera! Men detta är en ponny som när han släpper till blir verkligen super fin och han kan röra sig riktigt fint när han väl vill, felicia har gjort ett kanon jobb på honom och det märks att hon hittat knapparna för jag kan ju inte rida honom så som hon gör eftersom hon är väl lite mer van. 

Galoppen är nåt jag var nöjd över då han hade en jätte härlig galopp, samma där tyvärr när man kommer åt honom så slår han sig fri, vilket ni kommer se på dessa två filmer, sånt är ju bara olater och dåligt från mig att jag inte kan korrigera det innan han gör det, men det är ju sånt man lär sig med tiden från häst till häst.

Liiite pinsamt att jag typ pratar hela tiden, men det är så här jag håller på, berömmer när det och bra och småpratar lite med hästen, typ som när han bockar och jag säger nåt i stil med "aa bocka du, det skiter jag i" haha. 
Ha lite överseende med att jag bara ridit honom två gånger nu.



 
Tack till Felica som lät mig rida hennes fina ponny! 

vill ni se bilder ifrån ridpasset och en jätte snygg bock-bild, host, så kolla feliciaaspluund.blogg.se


Postat av: felicia asplund

Så fina mina gullisar!!

Svar: pussisar!<3
Evelinn Åkerman

2013-02-19 @ 20:09:30 / http://feliciaaspluund.blogg.se
Postat av: Bella och frida

Hej var super gärna med på en tävling på våran blogg super lätta regler...

// Frida och Bella!

Svar: kan kika!:)
Evelinn Åkerman

2013-02-19 @ 21:08:56 / http://www.ponniemupparna.blogg.se
Postat av: Linn Ingvarsson

Den gick nationell FEI förut va? Eller blandar jag ihop den med en annan Toblerone? (:

Svar: sant där! :)
Evelinn Åkerman

2013-02-23 @ 17:17:09 / http://dressyrmupparna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: