Svar på frågestund del 3

2013-01-13 @ 10:31:00 / Vardag
Vad är dina mål med din ridning?
Svar: Med min ponnytid vill jag ta mig så långt det bara gå, att rida SM vore väldigt kul med tanke på att jag har utbildat den här ponnyn helt själv.

Vad har du tävlat tidigare?
Svar: Ja på min förra ponny Acrobat har jag tävlat alla LA program skulle jag tro. Tyvärr kom vi inte längre då min längd drog ner procenten.
En bild från DM 2010 och en från LA P:1

Ska du åka på något dressyrmeeting i sommar, isåfall vilket om du vet?
Svar: Nej inget meeting vad jag vet med tanke på att det inte finns så många i dom klasserna jag tävlar. Där emot ska min hemmaklubb Ryttarkamraterna Kumla ha en cup i sommar, (tredagars) som jag planerat att vara med på!

Vilket är ditt favorit program?
Svar: LA P:1

Vad är ditt personliga rekord överhuvudtaget i dressyr?
Svar: ingen jätte stor koll, men i LA:1 regionalt tror jag det är 69% och säkert nån över 70% i LB

Hur länge är du i stallet per dag?
Svar: Ja med tanke på att jag har stallet utanför huset så kan jag ju gå ut när jag vill men jag brukar hålla på i 2 timmar kanske och sen rider jag 1 timme per dag.

Vad är det bästa respektive det värsta du vet?
Svar: Det bästa jag vet är när ett ridpass går riktigt bra, eller när man har håltimma i skolan, att vara nyduschad och känna sig fräsch, när jag får ett riktigt gullig sms eller någon som skriver till mig och är riktigt snäll. Det värsta jag vet är att sova själv, att lukta häst när man är ute med kompisar tillexempel, eller när någon är riktigt dryg eller inte vågar stå för vad dom tycker. Hatar också pundare och människor som förstör för andra!

På din blogg verkar det som om ponnyn är bra för att den samlar rosetter? tycker du så/eller bara verkar det så?
Svar: Nej, jag tycker en ponny är bra om den lyssnar på en, tillexempel är framme för skänkeln, lätt i handen och har en utstrålining som gör att man tittar bara på den. Sen om den samlar in rosetter så är ju det inge fel.

om du skulle få välja en storhäst att rida och tävla vilken skulle det vara? alltså någon som någon har nära där du bor, inte typ de som går vm o så om du fattar.
Svar: Ja jag förstår, tyvärr har jag ingen koll på storhästarna här i trakten. Däremot hade jag gärnat vilja haft Brave Heart (ni vet linn ingvarssons förra ponny) har sett han många gånger på tävling och det är verkligen en ponny man fastnar för! Annars skulle jag vilja ha connemarahingsten Golden Garlic som är bror med Rb.


Postat av: Camilla

tack så mkt och detsamma. Ser ut som du har en riktigt trevlig häst

Svar: tack! det har jag ;) kram
Evelinn Åkerman

2013-01-13 @ 11:02:52 / http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: Lollo

Vad menar du med att din längd drog ner på resultaten?

Svar: ja eftersom de dömer helheten av ekipaget och jag blev för lång så såg det ju inte så bra ut längre antagligen.
Evelinn Åkerman

2013-01-17 @ 23:15:14
Postat av: Vanessa och Ville

Har du ägt hästen Akrobat, står/stog inte han på Enskede ridskola? ;)

2013-01-18 @ 07:39:01 / http://Russetville.webblogg.se
Postat av: Vanessa och Ville

Har du ägt hästen Akrobat, står/stog inte han på Enskede ridskola? ;)

Svar: Nej han har aldrig stått på ridskola :) Anells Acrobat heter han:)
Evelinn Åkerman

2013-01-18 @ 07:39:01 / http://Russetville.webblogg.se
Postat av: Lollo

Hmm .. Tror du har väligt fel där! För om så var fallet skulle typ alla som rider elitponnydressyr bli nerdömda pga deras längd, o Jan Brink, Edward Gal o Patrik Kittel som oxå är långa... Men rider man sin ponny/häst i balans så funkar det bra ändå! För såå lång är du väl ändå inte??

Svar: Jo jag var ganska för lång. 1,70 på en ponny på 1,38. den sista tiden såg det faktiskt rätt roligt ut och jag kände att jag inte kunde rida honom fullt ut.
Evelinn Åkerman

2013-01-20 @ 20:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: