Dags att sova

2013-07-03 @ 00:36:09 / Vardag
Känns som att den här dagen gått himla fort! 

Började med ett kondispass på gärdet med RB, konstigt nog blev han inte så trött eller alls svettig av det även fast vi tog samma runda som vi brukar i ungefär samma tempo - det betyder att det bara blir bättre! Så fick han äta havre och komma ut i hagen igen. Jag drog in och lagade mat, det blev tacopaj som jag bjöd hela familjen på ,super gott!  
städade upp lite i stallet innan jag följde med Evelyn och provrida häst i Alkvettern, en super fin häst var de med framtiden för sig!  Detta var dock inte planerat men efter hon provridit fick även jag hoppa upp och rida, och vilken häst de var! total fin i munnen och känslig för skänkeln, ja en klippa helt enkelt. Både mamma och jag kära ner oss, haha, om de ändå var jag som behövde en ny häst...
Vi åkte hem och va hemma vid halv tio då gick jag ut och så tog jag mig ett dressyrpass på RB, tro inte jag är helt dum i huvet som rider två gånger per dag men han behövde en genomkörare och de hade ändå gått 10 timmar imellan så.. Han var hur som helst skiiiit fin! Red igenom alla LA-rörelser och dom satt verkligen! så kul.

 
Riktigt fina skänkelvikningar, ökningar, halterna gör han super bra nu! Dom är i form och med alla fyra ben jämt uppställt. Vi ryggade även och efter några gånger satt de med, förvända galoppen likaså! Kan inte tänka mig att de här är samma häst som för ett år sen.
 
ett typiskt RB-fenomen att vila på ena bakhoven i halten och huvudet i himlen

halterna nu.  -En perfekt halt!
Det gäller att se positivt i varende framsteg,  litet som stort.

Nu är jag svintrött, imorgon ska jag upp vid 9, klockan 10 ska jag va i Askersund på syn-test inför körkortet, är inte så orolig för jag vet att jag har bra syn. Sen ska jag hem och trimma RB igen innan jag ska duscha och åka till Micke som fyller 19 år, stora gubben♥
Vi hörs! godnatt
 


Postat av: Anonym

snyggaste hästen!!

2013-07-04 @ 22:43:08
Postat av: Tuuli Elmgren

Älskar den där rosa outfiten!

Svar: haha jag med :D
Evelinn Åkerman

2013-07-05 @ 23:28:38 / http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: