Helgen

2013-07-30 @ 09:49:00 / Vardag
Varning för ett  vardags-inlägg för er som inte gillar såna..

I fredags kom jag hem från min pojkvän runt 3, hann precis komma hem och göra mig iordning innan vi fick gäster. Min storebror, min kusin och deras kompis kom för dom va på Askersunds summerparty i helgen, även min moster och familj kom på kvällen. De bjöds på riktig god mat och dryck och vi spelade musik. På kvällen tog min familj och mosters familj en promenad till Stenbrottet där vi badade nästan alla, as skönt då de varit riktigt varmt under dagen!
 
På kvällen fick rb lite massage och mys, han fick också springa av sig i paddocken på lina. Cool lugn som han är även fast de börja bli lite mörkt. Det är rätt kul att även fast jag inte har inspänningstyglar så travar och galopperar han alltid i form, spänner upp sig lite och visar hur snygg han är!
På lördagen tog jag och min moster en springtur på ca 4-5 km och även ett dopp i sjön den här dagen, vi simmade lite tills vi va het slut i armar och ben så powerwalkade vi hem igen. Efter det red jag ut med Rb till ett stort gärde, jag hade bytt ut dressyrsadeln till min inte allt för använda hoppsadel där jag höjde upp lädrerna kanske 4 hål och så ut på gärdet i full galopp i jockeyläder! snacka ont i bena. Rb blev duschad och fick stå inne efter det. Jag duschade också såklart haha..
Sen kom Micke och vi myste lite innan det var dags att köra killarna till Askersund, efter det åkte vi tillbaka hem till mig och vi bara låg i sängen och pratade i flera timmar, det var väldigt nödvändigt. Sen gjorde jag lite mat innan vi åkte tillbaka till Askersund, hämtade killarna och körde hem dom hem till mig, åkte tillbaka till Askersund hämtade Mickes kompis och körde han till Hallsberg och sen tillbaka hem till mig igen... Vid fyra kom vi hem och somnade bums!

Vaknade runt 11 på Söndagen och kände mig konstigt nog utvilad.. Gick ut och solade en timme innan jag väckte Micke, vi åkte till Askersund han och jag och åt lunch på Strandhugget och firade våran 8 månaders dag♥
 
Supermysigt och gott! Sen åkte vi tillbaka hem till mig och vilade innan vi åkte till Östansjö där vi plockade upp hans två vänner och skjutsade dom till hallsberg och vi åkte även hem till han. Såg två jätte bra filmer och somnade direkt.
 


Postat av: Madde Andersson

Hej! Nu har Vinnare av Veckans Hästblogg omgång 4 utsetts, kolla vem som vann! Om det inte blev din blogg denna omgången så kan du alltid anmäla dig till nästa omgång, (bara kommentera) i samma inlägg! :D

http://ricos.blogg.se/2013/july/vinnare-veckans-hastblogg-omgang-4-veckans-hastblogg-omgang-5.html

kram och lycka till!
/Madde Andersson - http://ricos.blogg.se/

2013-07-30 @ 22:24:19 / http://ricos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: