Jag hatar hästmänniskor

2013-07-06 @ 12:16:12 / Åsikter
Vi hästmänniskor är ett släkte för sig, vissa värre än andra. Under mina år som ryttare har jag stött på glada, trevliga och peppande hästmänniskor. Men jag har nog stött på mer avundsjuka, rent utav elaka och såna där som alltid tror sig veta mycket bättre än en själv. Jag skulle kunna skriva en hel lista med namn på folk jag vet som är såna, som bara vill trycka ner och sänka en till botten. Självklart är det inga människor att ha nån överhuvudtaget kontakt med, så om jag blir bemött av nån som är ute efter att trycka ner mig så är den så gott som inte ens vatten värd för mig.
Samma sak gäller nedlåtande kommentarer på bloggen, alla som är elaka spåras, sätts dit och sen blockeras ip-adresserna för all framtid och kommer aldrig kunna skriva något elakt på min blogg igen. Jag vill inte ha en dålig stämning runt omkring mig så är det bara.
 
Jag vet en person, utan att nämna namn, men jag har verkligen peppat henne i det hon gör, sagt att om hon behöver min hjälp så kan jag ställa upp. Men nu så högg hon mig i ryggen, gjorde en sak som va riktigt riktigt dålig stil och där med sjönk hon i mina ögon. Varför ska jag vara trevlig och erbjuda mitt stöd när jag blir behandlad så? 

De jag försöker komma till är att man ska se bortom dessa människor för där kan de finnas folk som ser potencial i en, såna som vill lyfta upp och lyfta fram en. Jag försöker alltid ha positivt spridande människor runt omkring mig, tyvärr har jag inte haft det hela tiden men nu har jag lärt mig vilka som är bra och vissa som är mindre bra.

Jag tror det mesta bygger på avundsjuka här ibland oss, men så är det, vissa lyckas bättre än andra. då kanske man ska se över sig själv innan man trycker ner andra!
positiva människor runt omrking en!  dela gärna med er av eran åsikt
 
 
 


Postat av: Anonym

åh du har så rätt<3

2013-07-06 @ 13:41:41
Postat av: Anki Schiöld

Mycket bra skrivet!!

Svar: tack!!
Evelinn Åkerman

2013-07-06 @ 16:03:14 / http://livetistugan.blogspot.se
Postat av: Karin

Haha såå rätt, väldigt bra skrivet!

Svar: tack snälla!
Evelinn Åkerman

2013-07-06 @ 17:03:15 / http://kaarinjaansson.blogg.se
Postat av: Sabina

Du har helt rätt :)

Svar: gu va bra! ;D
Evelinn Åkerman

2013-07-06 @ 17:27:18 / http://teamcaballio.blogg.se
Postat av: Tuuli Elmgren

Helt rätt!

Svar: skönt!
Evelinn Åkerman

2013-07-06 @ 18:35:28 / http://tuulielmgren.blogg.se/
Postat av: anonym

Helt rätt. jag har dock ett problem, jag har exakt en sån människa i mitt stall. mina föräldrar vill inte byta stall, dem vägrar då dem tycker det är en bra anläggning, det tycker jag också + att jag gillar alla andra i stallet. hon äger stallet så hon bestämmer typ allt. men aa vart jag vill komma är - vad skulle du gjort i det läget? jag försöker bara inte bry mig om henne & säger i princip bara hej men hon är typ på mig och klagar och gnäller hela tiden. Tycker du verkar som en bra hästmänniska, en sån som behövs i sporten :)

2013-07-07 @ 01:15:14
Postat av: Sofia

kan inget annat än hålla med! :)

Svar: bra!
Evelinn Åkerman

2013-07-07 @ 11:33:52 / http://sofiaharbst.blogg.se
Postat av: Elsa

Bra skrivet, håller med dig!

Svar: tack! va skönt!
Evelinn Åkerman

2013-07-07 @ 13:25:34 / http://eventingbyelsa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: