Jag som ryttare

2013-07-05 @ 11:24:00 /
Mina styrkor:
  • Jag har väldigt lätt att bara sätta mig upp på en ny häst och hitta knapparna relativt fort, kan anpassa mig till olika typer och de beror väl på att jag ridit många olika hästar
  • Jag har bra blick, sitter aldrig och tittar ner på hästen som man ser många andra gör
  • Är en väldigt bestämd ryttare, fråga alla runt omkring mig, jag vet vad jag vill och ingen häst kan komma och styra över mig det är en sak som är sann
  • Planerar varje ridpass i nogranna detaljer innan och utför det efter min plan, förövrigt så är jag en planerare, jag planerar allt i mitt liv i förväg de är nåt jag alltid gjort liksom
Mina svagheter:
  • Har en tendens att dra upp skänkeln och få en sånkallad ponnyskänkel som man får när man är lång och rider ponny, försöker träna in att driva med vaden och inte röra hälen upp och ner men de är svårt när man gjort det en lång tid.
  • Något jag haft problem med men som äntligen börjar lösa sig är mina händer, hade en tränare som sa åt mig att sitta lååångt ner och brett isär med händerna och med fööör långa tyglar, lärde mig helt enkelt att rida så men nu sitter jag där med en bra och stadig dressyrhand. 
  • Inne på tävlingsbanan glömmer jag bort att RIDA varenda steg så som jag gör på träning, måste verkligen lära mig de.. öva öva öva men de har blivit bättre de senaste gångerna, de betyder att de går framåt iallafall!
 
Det är bra att kunna klappa sig själv på axeln och känna till sina styrkor, men det är lika viktigt som ryttare att vara medveten om sina svagheter så man kan jobba på dom och alltid förbättra sig!

 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: