Mitt svar

2013-07-25 @ 10:49:00 / Åsikter
Kommer ni ihåg min fråga till er, att om man va tvungen att sticka ut för att lyckas? Jag fick några intressanta åsikter där och jag lovade ju att komma med min egen.
Däremot trodde jag att fler skulle tycka -Ja man måste sticka ut för att lyckas.

om vi nu tar dressyr som exemplet...
 
Tråkigt nog så tror jag det. Jag tror inte att vem som helst kan bli bäst i hela världen om vi nu säger att det är målet för "att lyckas" för vissa kan ju vara "att lyckas" att rida ett dressyrprogram med 50%. Men för mig är att lyckas att bli bäst helt enkelt. 
Men att sticka ut kan ju också ha olika betydelse för folk, sticka ut med en superfin häst som kostar skjortan eller att ha märkesutrustning från topp till tå eller varför inte både och? 

Ridsporten har blivit så insnöad och påverkad av ridmodet, att bära märkesgrejer börjar kännas som ett tvång för att vara "duktig" men vet ni? Jag såg en tjej i Falsterbo Ponnykür som red i ett par stövlar från hööks!

Men jag tror man måste ha det lilla extra för att bli nåt. Ett extra driv, eller en fet inkomst, rätt tänk och rätt människor omkring sig. Och man måste nog sticka ut för att folk ska få upp ögonen för en.

Eller har jag fel?
 
 


Postat av: Erika Andersson

Du har så rätt i det du skriver. Har man inte pengar så krävs det lite tur, men det viktigaste tror jag är att man har drivet och målen! :)

Svar: precis! vi tycker så lika haha:D
Evelinn Åkerman

2013-07-25 @ 18:48:11 / http://eadressyr.blogg.se
Postat av: Erika Andersson

SV: Haha ja, det känns faktiskt som att vi tänker ganska lika kring saker och ting!

2013-07-26 @ 17:45:00 / http://eadressyr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: