Planering

2013-07-29 @ 16:34:24 / Vardag
Hej, idag är det måndag och jag tar nya tag! Om 3 veckor är de tävling i Mariestad (kan ni fatta att vi börjar skolan om tre veckor!) Det är inga svåra klasser då jag valt gå tillbaka till LC och sen en LB. Jag är fortfarande osäker på om jag ska rida LA helgen efter, han skulle nog klara det men inte med nåt värsting resultat skulle jag tro. Har kollat på dom som är anmälda och det är SJUKT svårt motstånd, jag skulle liksom bli glad bara om jag kom sist, haha nä men fattar ni? det blir typ åka dit skämma ut sig och åka hem. Men vad ska man göra? kan inte skjuta på den här debuten föralltid liksom..
 
Ja vi får se hur de blir, kanske har några trogna läsare som kan peppa mig lite... 
 
 
Tänkte iallafall göra en plan för veckan:

Måndag: Longera ganska länge (kanske lägga in bommar)
Tisdag: hårt dressyrpass, ska även hålla lektion för Rebecca på kvällen
Onsdag: Jogga på banan
Torsdag: Dressyrträning för Erika, Äntligen! om ni har tur kanske ni får se lite nya bilder också.
Fredag: Skogen
Lördag: Longera/vila
Söndag: Vila/Longera (beror på vad det blir på lördag)


Postat av: R

Vad spelar det för roll om du har tufft motstånd när det är första gången du ska rida la? Rid klassen och se dina egna resultat och var nöjd med dem.

2013-07-29 @ 16:48:38
Postat av: Annie Berggren

Det gör väl inget om du kommer sist, ska man debutera tycker jag inte man ska räkna med placeringar :) Ni är så duktiga, tror ni skulle klara av debuten galant!

Svar: ja jag har faktiskt inte alltid varit sånhär, de har kommit mer åren att jag bryr mig mer och mer vad folk tycker och tänker. Jag menar det finns dom som ser resultatet och kastar ur sig vad som helst. Sen finns det dom som ser ritten och ser själva vad som händer liksom. Men vad ska man begära liksom, jag sitter på en unghäst allt är inte perfekt.. tack!
Evelinn Åkerman

2013-07-29 @ 17:01:32 / http://annieberggrens.blogg.se
Postat av: Tove - Ponnyryttaren ♥

Ewe, jag lovar, skämmer ut dig gör du inte. Åk dit och rid för dig själv. Du ska inte vinna, man ska aldrig satsa på att vinna. Man ska satsa på att bli bättre och få bättre resultat, om det sen medför en och en annan vinst är bara plus i kanten. Motståndet spelar ingen roll. Du ska bara rida runt i din egna bubbla och känna att det känns rätt. Nån gång måste vara den första.

Jag fick lära mig att rida mot mig själv. Skita i vilket motstånd jag hade, det är faktiskt det bästa du kan göra. DESSUTOM är du och RB jättefina så det ska du verkligen inte skämma ut sig för, så kör LA, ni fixxar't, promise! :D

Svar: åh tack snälla <3 väldigt motiverande! duktiga du!
Evelinn Åkerman

2013-07-29 @ 17:53:25 / http://sesu.horseworld.se
Postat av: Erika Andersson

Det är klart du ska debutera, hur ska du lyckas nå framgång om du inte vågar riskera att du misslyckas? Hur ska du nå framgång om du tänker för mycket på vad omgivningen kommer tycka om du misslyckas? - Då kommer du inte misslyckas! En sak om du/hästen inte är redo att gå upp en klass, men är ni det (vilket jag tror att ni är) chansa. Chansa på att det går hela vägen, sätt upp mål efter förutsättningar och rid efter din egen poäng. Skit i vad de andra på tävlingen får, gör en bra prestation själv istället!
Bara kör på- du måste våga riskera lite, det kommer vara värt det i slutändan!

Svar: Asså bästa du! alla borde ha en Erika och ta fram ibland och bolla lite med, tack. du är så klok! ja man måste försöka för att lyckas och för att lyckas måste man misslyckas!
Evelinn Åkerman

2013-07-29 @ 21:42:23 / http://eadressyr.blogg.se
Postat av: Erika Andersson

Sv: Haha söta du! Ja brecis "för att lyckas måste man misslyckas". Det är verkligen så, man måste se vart gränsen går liksom!
Hade jag inte bott i stockholm hade jag gärna åkt och kikat när du debuterat din LA, och pratat med dig såklart!
Kram på dej <3

2013-07-29 @ 23:41:33 / http://eadressyr.blogg.se
Postat av: Sofia

Tycker också som dig att det är lite jobbigt vad folk tycker också, när resultaten kommer upp direkt på equipe.. Men man måste ju också våga starta för att utvecklas och bli bättre tills nästa tävling, så tänker iaf jag :) båda vi har ju unghästar bara kämpa på!!Tycker du ska starta :)

2013-07-30 @ 06:27:52 / http://Earlys.blogg.se
Postat av: Agnes

Ni är bara så snygga tillsammans, hoppas det går riktigt bra! :)

Svar: tack snälla!!
Evelinn Åkerman

2013-07-31 @ 13:24:12 / http://karlssonagnes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: