tävlingsdissar

2013-07-09 @ 10:58:00 / Åsikter
 
  • Allround/hoppscabrak till dressyrsadel, snälla.. måste jag ens säga nåt?
  • ryttare som tävlar dressyr med toffs eller en vanlig fläta, svårt att bara göra en bulle och ha ett litet nät? 
  • skitiga strumpor/vita svansar på tävling, ååh värsta som finns. kan förstå om de är lerigt på banan men vilken normal människa tvättar inte sin häst innan den ska visas upp?
  • knoppar som står RAKT upp, haha usch!
  • Ryttare som inte kan högerregeln eller att man lämnar företräde till nån som kommer i högre gångart än en själv, ELLER folk som inte respekterar den röda rosetten i svansen på hästen...
 
kalla mig perfektionist 
 
 
ta åt er, känn er provocerade eller what ever, de är inte riktat mot nån specifik person.


Postat av: Caija

Funderar lite på det du skrev om håret på ryttare vid tävling, jag håller både med dig och inte.

För det första de som har kort hår, säg axellängd, där är det inga svårigheter att sätta en knut och ett hårnät över. Så där ser jag inga svårigheter med det, det ser prydligare ut än en hästsvans i snodd eller en ynklig fläta mitt bak.

Men för mig själv är problemet detta att jag har mer än midjelångt hår, tjockt som attans, även med en vanlig fläta i nacken som är börjad låg så trycker den mot min hjälm så det blir obehagligt.
Skulle jag dessutom sätta en knut i nacken skulle jag bli tvungen att sitta och titta min häst i manen för att inte knuten ska tryckas fast mellan hjälm och min nacke. Så jag kan inte ha en knut.

Jag har testat att ha håret löst i ett hårnät, men det ser bara skittöntigt ut för mitt hår är så tungt att det lägger sig i bottnen av nätet och ser ut som om man trålar fisk istället. *ASG*

däremot så har jag fått kompromissa. När jag ska tävla i framtiden i dressyr så blir det två flätor som börjar lågt mitt i nacken, så det blir som två kringlor, och så fäster man upp ändarna i en toffs i nacken och sedan sätter en mellanstor rosett om fästet i nacken så att man slipper se de fula snoddarna. Lite så som en del damers frisyrer såg ut i nacken på 17-1800-talet.

Då är det både prydligt, genomtänkt och ur vägen så man kan rida normalt utan att bli störd av sin frisyr. :)

Svar: men de låter också jätte fint ju! kram
Evelinn Åkerman

2013-07-09 @ 16:14:05 / http://harrybus.blogspot.com
Postat av: Petronella

Vilken fin design du har, har du gjort den själv?

Svar: tack så mycket! ja helt själv:) kram
Evelinn Åkerman

2013-07-11 @ 08:06:42 / http://petronellalarsson.blogg.se
Postat av: Lina

Vissa kanske bara inte ser det som värsta stora dagen? Visst, jag tror inte någon rider in med sin häst smutsig. Det är ju en smak sak om man vill ha håret uppsatt i en bulle eller att rida med knoppar rakt upp. Det är inget du behöver lägga dig i, deras val. Men kan hålla med dig att man kan anstränga sig lite.

Svar: jag lägger mig inte i deras val, de rör mig inte alls, skrev bara min åsikt att jag tycker inte de hör hemma på dressyrbanorna oavsett vilken nivå man ligger på
Evelinn Åkerman

2013-07-11 @ 21:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: