Tisdag

2013-07-30 @ 12:33:00 / Vardag
Godmorgon, goddag, hej allihopa! Jag gick upp för nån timme sen och har precis varit ute och tagit in Rb ifrån regnet, han står just nu inne med fleecetäcke och mumsar lite hö. Ska vänta tills han är torr så jag kan ut och trimma lite på banan! 

 
sen idag ska jag ju träna Rebecca och Minnie det ska bli jätte kul! hoppas bara det slutat regna då :)

Annars så har jag fått in en hel del bra kommentarer, tack hörni! 


Tänkte köra en liten mini-tävling, vinnaren vinner en fet länk i samband med svaret!
Jag vill att ni ska försöka beskriva hur ni tror att RB är att rida, den som kommer närmast vinner helt enkelt och presenteras med sin beskrivning och om jag kanske behöver lägga till nåt!

GO! GO! GO!
 
 
 


Postat av: Sofia

Jag tror att han är en ponny som kan va helt underbar att rida, men också fördjävlig när han är på det humöret. Han verkar mjuk och fin att rida, försöker förstå vad ryttaren vill och gör sitt bästa, och blandar nog gärna in lite bus i tränigen också!

2013-07-30 @ 12:52:01 / http://sofiaharbst.blogg.se
Postat av: Rebecca

Han är nog väldigt rolig att rida men ändå ganska svår riden. Han verkar fin men när han är bråkig blir han spänd och inte alls vill lyssna. Men som sagt när han är lydig och snäll är han en drömponny! Och du rider honom jättefint <3 det är vad jag tror :)

Svar: du kan ju få testa han nån dag när jag fått trimmat till dig lite ;)<3
Evelinn Åkerman

2013-07-30 @ 12:57:31 / http://superryttarna.blogg.se
Postat av: Rebecca

Glömde skriva i förra kommentaren att: han busar nog gärna under träningarna och vill göra lite som han vill <3

2013-07-30 @ 12:59:06 / http://superryttarna.blogg.se
Postat av: Julia - Tävlingsryttare på ungponny

Hmmm... Är svårt att beskriva en häst man själv inte provat men med tanke på hans ålder och som man har får uppfattningen verkar han vara en ponny som kan ha varit asjobbig tidigare men med en duktig "vägvisare" kommit in på rätt väg men med en bit kvar tills korsningen om du förstår vad jag menar? ;) En ponny med humör som man ibland måste gå tillbaka ett steg för att komma framåt men när det går bra en sjukt fin ponny som ger allt till ryttaren. Fint steg och riktigt fin i övrigt när han jobbar rätt och med rätt ryttare. Med Rb har man haft enorma bakslag men också enorma framgångar!

2013-07-30 @ 19:04:21 / http://ponnymuppen.horseworld.se
Postat av: Julia

Jag tror det är en häst med väldigt mycket att ge men inte riktigt vet hur han ska göra vilket betyder att du måste ofta överdriva så han ska veta. Annars tror jag att han är väldigt go att rida, har den där lilla kämparglöden och vill alltid vara bäst, visa upp sig och ibland kanske även har lite mycket åsikter och kan bli lite vresig och sur! Haha :)

2013-07-30 @ 21:24:39 / http://goldentex.blogg.se
Postat av: Tove - Ponnyryttaren ♥

Hur är RB är att rida. Låt mig försöka. Jag tror att han i början av ett ridpass kan vara väldigt loj för skänkeln, men det går att jobba bort. Sen att han inte kommer på tygeln direkt, utan man måste jobba till det. I traven sedan tror jag han är rätt så lättmanövrerad, men man måste ha koll på bogar osv. I galoppen sen så kan han bli tjurig och sparka, men han är även där rätt så lättmanövrerad. Jag tror han är rätt så lätt i handen när man jobbat honom rätt och han kommit till rätt form. Ibland så tror jag att han är lite loj genom hela passet och man får driva i varje steg. Däremot tror jag att han har lite svårt för nya saker, men lär sig fort. Om det är såhär måste det vara fruktansvärt kul att rida RB vissa dagar! :D

2013-07-30 @ 21:53:51 / http://sesu.horseworld.se
Postat av: Frida

Jag tror att han är riktigt rolig att rida. Pigg och framåt. Ja tror han gillar att arbeta men om de går så smiter han undan;) Ibörjan av passet tror jag han testar dig lite men sen mot mitten o slutet går han som en klocka av passet. Om man rider ut så tror jag han är ganska pigg o lite busig. Ibland har han sämre dagar o ibland bättre dagar precis som alla hästar, på dom bättre dagarna så lyssnar han på dig hela tiden o gör som du säger, hans mindre bra dagar är nog väldigt jobbiga, då jag tror han inte lyssnar något o får kämpa ganska mycket för att få honom fin. Vet inte riktigt men gissa bara;) Du och Rb är galet fina tillsammans, ni kommer komma lågnt!!! :D

2013-07-30 @ 22:18:10 / http://superryttarna.blogg.se
Postat av: Johanna

Jag tror att Rb är rolig att rida, men att han någonstans alltid har sina egna, bestämda åsikter. Även om han lyssnar och respekterar dig så säger han då och då ifrån om han tycker att det blir för mycket. Jag tror inte att han är elak eller så på något sätt, utan mer bestämd. Mot nya ryttare tror jag att han är snäll, men han respekterar ryttaren om ryttaren respekterar honom. :)

Kram

2013-08-01 @ 10:48:39 / http://johannaosv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: