hur får man tillbaka motivationen?

2013-03-23 @ 23:26:38 / Vardag
 


Postat av: Emma - En satsande tävlingsryttare

Till bloggen eller ridningen ?

Ridningen: Ge aldrig upp, kämpa, kämpa och kämpa. Blir inge bra att ge upp efter en dålig tävling det kan inte alltid gå bra de ska man veta, nästa gång går de bättre, gången efter de kanske sämre sen bättre o.s.v. det gäller att kämpa och aldrig ge upp för det är ett levande djur och kan inte alltid gå bra.

Bloggen: När du tar nya tag i ridningen så kommer automatiskt bloggen att bli bättre, då kommer de ideer, du kan bjuda på bilder, filmer o.s.v. Som sagt bara att kämpa och ge aldrig upp. Eb elitryttare ger ju inte upp för de gick dåligt de kämpar vidare och blir ännu bättre. "Man lär sig av sina misstag" .

Kram Emma :)

2013-03-24 @ 07:15:51 / http://ziro.blogg.se
Postat av: Stina

Om du syftar på träning och tävling har det för mig alltid funkat att tänka tillbaks på alla de gånger det gått bra när jag tappat motivationen av olika anledningar, kom ihåg varför du kämpar, om du glömmer mål och syfte förlorar du även motivationen till varför du gör det. Kom ihåg att du i grund och botten älskar det du gör och den du gör det med, Rb!

2013-03-24 @ 21:10:00 / http://www.distansstina.bloggplatsen.se
Postat av: Julia Wesén

det är det som är det svåra med denna sporten, vi måste alltid sammarbeta med ett djur som man inte vet på vilket humör han/hon är på, det gäller bara att aldrig försöka ge upp, fast det är jobbigt och man känner att man bara vill lägga av, så måste man vara stark och fortsätta kämpa, men det är lätt att trilla dit, man vill så gärna och sen går det inte, kämpa kämpa kämpa <3

2013-03-25 @ 22:59:24 / http://juliawesen.blogg.se
Postat av: Sofia

Om det gäller Rb och senaste tävlingen så säger jag, bryt ihop ett tag! Det är okej att vara besviken. Rid kravlöst och sätt upp nån annan ryttare vid "hårdpassen", tränaren kanske? Eftersom våra ponnyer har lite likheter så vet jag vad du går igenom. Jag har en märr nu som inte ens kan skritta utan protester och har varit så i 1,5 vecka och jag ska tävla i övermorgon. Inte jättekul men man vet att nästa häst inte kan vara jobbigare iaf! ;)
Du är duktig så jag håller alla tummar att ni tar er igenom eran svacka:)

2013-03-27 @ 13:11:09 / http://memylifemyhorse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: