Näthatet

2013-11-07 @ 17:44:20 / Vardag
Fråga: Har du någonsin fått en hatkommentar ? Och hur reagerade du då ? 

Svar: oja, under min tid när jag red acrobat hade jag otroligt mycket hatkommentarer. jag var väldigt aktiv på bilddagboken då och hade även blogg redan då så var eller varannan dag dök det upp anonyma kommentarer som var rent utav mobbning. 
 
jag vet inte vad det berodde på? jag var en vanlig tjej, hade en del framgångar med min ponny och folk började lägga sig i om att jag red för låga klasser, att jag var för lång. Men vi kom ju till LA P:1 sen ja då blev jag för lång och därför sålde jag men vissa verkade reta upp sig på mig av någon anledning, dom störde sig på mig fast ingen av dom ens kände mig.
 
 
Hur tacklade jag det här då? jag ljuger om jag säger att jag lät det rinna av mig att jag inte tog åt mig - för det gjorde jag och det gör jag än idag. klart man tar åt sig? klart man blir ledsen! jag minns att vid vissa tilffällen där nätmobbningen gick över styr att nån i min familj letade upp personerna och skällde ut om..

Än idag händer det att nån spydig kommentar trillar in då och då, tack till blogg.se funktion att blockera ip-nummer, för ingen vill ha såna kommentarer ingen förtjänar de så nu får jag det nästan aldrig.
tycker det är ganska trevlig stämning på min blogg just nu.
hoppas det fortsätter. 

Nån som har egna erfarenheter av det här?



Postat av: Julia :)

När jag var mindre och fick någon hatkommentar någonstans tog jag åt mig jättemycket och jag kunde gråta i flera timmar. Nu när jag har blivit äldre har jag lärt mig att inte ta åt mig. Jag skrattar bara åt personen som är för feg för att säga det f2f eller åtminstånde säga sitt namn. x)

2013-11-07 @ 17:51:12
Postat av: Emelie

Vart så illabehandlad via nätet, så gick inte till skolan. Fick tvinga mig själv att gå dit. Det var personer från skolan som skrev via bloggen. Att jag var ful och äcklig.. Man tar åt sig så jävla mycket och man förstår det inte de först själv men nu i efterhand så fattar man faktiskt det och man kan erkänna att man var mobbad. Jag vart även ignoerar sista tiden av några av mina "vänner" sista tiden på högstadiet.. Jag slutade högstadiet i våras.. Och nu mår jag bättre, har ingen ångest eller huvudvärk som jag hade varje dag. Varje söndagskväll då man visste att man skulle tillbaka till hevletet... Det som kommentera, skrev ju inte vilka det va, de var anonyma kommentarer hela tiden, förstår inte varför man kan skriva så många hemska saker till en person.. Vill hjälpa personer som blir nätmobbade, så hemskt usch.!
Kramar Emelie

2013-11-07 @ 19:52:22 / http://stallliljenas.horseworld.se
Postat av: Jonas

Det ska bli intressant att se när regeringen väl klubbar igenom en lag som berör just näthat/mobbing. För imo, så bör man kunna åka dit för t.ex. ärekränkning eller hot via nätet.

Och jag mår illa utav att bara läsa vad folk råkat utför. Vad tusan är det med folk nu för tiden? :S

2013-11-07 @ 21:04:40 / http://thegamingground.com
Postat av: Kajsa

Fick också väldigt mycket hat en period och visst i början så kändes det såklart, när man inte var van vid det men man får ju tack o lov lite mer skinn på näsan och tacklar det mycket bättre, nämligen genom att inte bry sig! :)

2013-11-07 @ 22:43:39 / http://kajsaochtuvas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: