Öppnar mitt hjärta..

2013-11-12 @ 19:17:00 /
Som jag skrev för några dagar sen så har de varit lugnt på kommentarfronten med elaka och spydiga kommentarer och såklart när jag skriver de så börjas det igen. Jag blir så trött, och så ledsen.. nu ska folk börja lägga sig i mitt val av ponny och andra skriver hur dålig jag är att vi inte kommit längre.. det här är inte roligt längre!

jag älskar min häst okej?! även fast han inte har det flashigaste steget enligt vissa och han inte är speciellt högt utbildad för sin ålder och även fast han försöker slänga av mig allt för ofta så är han ändå min allra bästa vän och jag vill inte höra massa skit som folk bara kastar ur sig, till vilken nytta? för att såra, det är inget som gör er till bättre människor. 
 
Ja vi har haft det mycket tufft på våran resa, jag har gett upp många gånger. Jag behöver inte höra från folk hur dålig jag är som inte rider högre än LB för tillfället, jag känner mig redan dålig.
 
Jag har en häst som är 7 år och vi har kämpat och kämpat för att tagit oss hit vi är idag. men inte för att höra massa taskiga saker! ni vet ingenting om hur jag har haft det i utblindingen av denna ponny, de har varit allt utom en dans på rosor. Kan berätta att min häst har ett "humör från helvetet" som vissa har uttryckt sig, han har alltså ifrågasatt allt som jag försökt lära honom, vissa dagar fick jag inte fram honom alls då han bara stod och reste sig och sparka bakut, kunde kanske rida ordentligt på en volt ett varv sen börja han igen. Var och vartannat ridpass har slutat i tårar och jag har känt mig värdelös som ryttare (ska tillägga att vi haft alla möjliga veterinärer, equiterapeuter, kraniosakralterapeut, massörer ect ute för att kolla honom regelbundet men allt är bra med han de är bara ren jävelskap från hans sida) 
 
Han har inte varit den lättaste unghästen men samtidigt ska jag inte skylla allt på honom, mycket hänger på mig också, mitt engagemang och min vilja. Man blir ju nere när det inte går bra och jag har viljat gett upp allt som har med hästar att göra men alltid blivit överttalad till att fortsätta.  För som tur är har det vänt nu och han är finare än någonsin, det känns så skönt han har lagt av med dumheterna och han har växt upp känns det som och jag har utvecklats som ryttare vilket också märks. 
 
Men varför är vi fortfarande kvar på LB då? och varför hänger folk upp sig på det? ja jag vet inte, det är väl kul att poängtera att jag är så dålig och att min häst inte kommer kunna ta sig till toppen.. jag är seriöst riktigt ledsen och just idag förstår jag inte vad det här ger mig? bloggen ligger på skör is ett tag framöver orkar bara inte med alla som vill kasta skit på mig


Postat av: Sofia

Jag blir ledsen av att läsa kommentarerna på din blogg. Kanske är jag så gammal att jag själv inte skulle få ut nåt av att kommentera nedlåtande och vad hjälper det dig? Har man en så kallad lätt ponny som faktiskt lyssnar större delen av tiden så är det väl självklart att det är superenkelt att avancera fort i klasserna och rida SM på en 9-åring. RB är inte ens 9 så allt kan ju hända på 2 år eller?

Jag själv kan ju faktiskt förstå dig otroligt bra(känns alltid töntigt att skriva så)då min ponny är av samma ras och samma ålder och de hade ju även likheter i stammen. jag har haft henne lika länge som du har haft RB och vi har inte heller kommit längre än LB just för att hon också har ett sjuhelvetes humör! Visst hon skulle säkert kunna kommit längre med en duktigare ryttare än mig men vi kör på de förutsättningarna vi har i nuläget! Liksom RB är min uppkollad hit och dit men utan några fel och en osteopat berömde henne för hur fin hon var i kroppen men huvudet är väldigt skarpt men kan man vända viljan åt rätt håll har man en superhäst!

Hennes mormor(Hagens Rosmara) var likadan och de var nära att ge upp, hon reds senare i falsterbo och lag SM.

Väldigt lång kommentar men jag hoppas du vet att det är många som vill fortsätta läsa om dig och RB!:)

2013-11-12 @ 19:56:10
Postat av: Alice Persson

Det hjälper säkert inte ett dugg att du får höra det här men jag förstår dig precis. Har själv suttit och sitter fortfarande i det stadiet.. Allt och alla berättar hur dålig man är. Men det är bara att kämpa hårdare än någonsin och visa de där jävla idioterna att de har fel! Ni två kan visste ta er till toppen, varför skulle ni inte kunna?

2013-11-12 @ 20:09:10 / http://aalicepersson.blogg.se
Postat av: sonny

Lider med dig :(



Snälla skulle du vilja dela min och kompisens blogg www.noschevaux.horseworld.se Den är helt ny och vi vill ha en liten spark i början så snälla

2013-11-12 @ 20:33:14 / http://noschevaux.horseworld.se
Postat av: Tina Fröbergh

Det är de personer som skriver sånt som har problem, inte du. Jag förstår precis vad du menar och det är en sak man får lära sig i hästvärlden. Den delas av många människor med starka åsikter och man får helt enkelt sålla. Det man vill höra, som gör en glad och taggad , ta in det! Och det andra skitsnacket får du träna på att låta rinna av, som vattnet på en and ;)
Kram Tina

2013-11-12 @ 20:42:00
Postat av: Julia :)

Evelinn du är jätteduktig och har en jättefin ponny vilket jag faktiskt KAN säga då jag sett er i verkligheten! Det finns många som har enklare och äldre ponnyer men inte heller kommit upp till längre än LB.

Dom/den som skriver till dig är bara avundsjuka för att du är bättre och har en bättre ponny än vad dom/den har! Kollade in hon Sandras (eller vad hon hette som skrev) blogg och såg en film på hennes storhäst och den var ganska gammal, och gissa, hon tävlade bara LC med den.

Du har gjort ett jättebra jobb med Rb och det bästa, det är faktiskt att du "bara" just har kommit till LB! Man ska inte pressa upp hästar i klasserna om man inte är 100% säker på att hästen eller man själv känner sig redo. Och verkligen inte om man har en unghäst!

Å andra sidan var ju LA debuten klappad och klar men inställd p.g.a att han fick ont i ryggen. Så ALLA JÄVLAR som kommenterar borde ta reda på fakta innan dom skriver något sådant!

2013-11-12 @ 20:46:26
Postat av: Alva

Har precis kommit hit och det första intrycket jag fick var bilden högst upp och då tänkte jag vilket fint ekipage! Väldigt tråkigt att du får så mycket hat, men jag hoppas att du inte ger upp iaf. Tro på dig själv! <3

2013-11-12 @ 20:52:13
Postat av: Anonym

Måste bara säga att det är så synd att alla ni pratar om "bara LB" och "bara LC". Alla har olika mål, alla kommer olika långt. oftast så är det så att det krävs mycket mod bara att våga ställa upp i en dressyrtävling då det "måste" vara så perfekt.
Men jag hoppas att alla som skriver dumma kommentarer inser att man mår bättre av att bättra sig själv istället för att trycka ner andra!

2013-11-12 @ 21:08:05
Postat av: Maja

Ni är så himla duktiga! Om ni är dåliga vad är då jag...? Haha, helt seriöst, finns inget "bara" alla framgångar är något att vara stolt över! :)

2013-11-12 @ 21:09:46 / http://otroligahast.blogg.se
Postat av: Julia :)

Nu är Julia arg!!
______________________________________

Men så sant som det är sagt det Anonym och Maja skriver.
Och det Maja skrev om att om du är dålig vad är du inte jag som rider LC på 49% första gången och du 62%!

2013-11-12 @ 21:15:18
Postat av: Dressyrponny.se

Du har trots allt en ung ponny och ni har framtiden för er. Du har tur som har en så fin ponny! <3

2013-11-12 @ 21:17:17 / http://dressyrponny.se
Postat av: Julia

inte de bästa steget?! inte speciellt utbildad för sin ålder?! där håller jag inte med, av de jag sett på videos och bilder har han ett mycket fint steg som ser väldigt framgångsrikt ut och kan säkert utvecklas och bli ännu finare och jag som har en häst på 15 år inte ens lika utbildad och jag själv som ridit ungefär lika länge som du och haft både egna hästar/foderhästar i flera år + gått på ridskola och tar regelbundet privatlektioner är långt ifrån lika erfaren som du! jag har dock mest riktat in mig på hoppning för men vi drar oss mer och mer mot dressyren och jag kan helt ärligt säga att du och dinn blogg är en av anledningarna att de blivit så och jag får mycket insperation härifrån. Du har gjort ett jätte bra jobb med honom och du kunnde inte valt en bättre höst som passar dig så bra <3 Jag tror verkligen ni kan komma långt med förutsättningarna till bra tränare men de har nu ju. Fortsätt kämpa Evelinn så kommer ni ta er till toppen! <3

2013-11-12 @ 21:37:15 / http://www.nattstad.se/missjaowjulia
Postat av: Emma

Asså skit vad omogna människor som sitter och kritiserar andra hur deras häst/ponny är och hur långt dom har kommit i tävlandet?! Helt sjukt! Evelinn du är sjukt fin! Du har en underbar ponny! Ni är så himla duktiga! Jag skulle själv aldrig kunna rida som dig! Helt sjukt, DU ÄR SÅ HIMLA DUKTIG!! Åh din ponny är så himla fiiiiinnn!!! Så sjukt fina tillsammans! Bry dig inte om vad andra säger om dig eller din ponny, du ska inte behöva ändra på er för att andra sitter och kritiserar er, ni är fina och duktiga precis som ni är, ingen annan ska få ändra på er genom att dom sitter och skriver och kritiserar dig! Ni är underbara som ni är!<3
Jag läser din blogg varje dag och du ska veta att jag ser upp till dig jätte mycket!❤

2013-11-12 @ 22:08:37
Postat av: Anonym

du är helt sjukt grym ryttare, dessa personer har inte sett dig rida irl det märks tydligt för du rider med så fina hjälper även om det blir missförstånd så rider du ut det så himla bra! jag har varit med från start med rb och jag har sett sån stor skillnad de är inte samma häst! han är harmonisk, ni är i samspel och allt ser så lätt ut precis som det ska göra i dressyr!

2013-11-12 @ 22:19:07
Postat av: Moster Tove

Evelinn! Du är bara så bäst! Nu kommer här ett ordspråk till dig och sedan en uppmaning till alla de som följer din blogg.

Evelinn, till dig: "First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win!/Mahatma Gandhi.

Och till er som följer Evelinns blogg: Fortsätt med alla de positiva och uppmuntrande orden som flera av er ger. Och till er som inte skriver några uppmuntrande ord: Sluta då att följa och kommentera hennes blogg! Enklare än så kan det inte bli. Det här är Evelinns del av Cyber Space. Vänligen respektera det.

Och till alla er därute som har en dröm kommer mitt absolut viktigaste råd: -Skratta inte åt dina drömmar, lyssna till dem.

Kramar till er alla!

/Moster Tove.

2013-11-13 @ 00:13:45
Postat av: JennyM

Spelar ingen roll vilken klass ni rider sålänge ni har roligt och fortsätter utvecklas så som DU vill att ni utvecklas.. Det är viktigast att du är nöjd och du är definitivt inte en dålig ryttare.. Att inte ge upp på honom borde väl vara bevis nog?! :)

2013-11-13 @ 04:35:35 / http://jmdressyr.se
Postat av: Anette ( Evelinns mamma )

Njut varje sekund med att vara med era fina ponnyer allihopa, ha kul och lyft fram varandra istället, stötta varandra och peppa, peppa, peppa istället.
Tänk på att tungan kan vara en eld, och en eld kan sätta en hel skog i brand. Var schyssta mot varandra.

2013-11-13 @ 09:09:26
Postat av: Melissa Pettersson

Ewe, jag har följt dig sen början. Jag var "med" när du fick RB. Allt du har gjort med honom är grymt om du kollar på hans temprament. Du om någon kommer verklgen nå toppen, kanske inte med RB men du kommer stå som vinnare i Globen. Du såg Acrobat, det var DIN häst som DU tog till toppen, ingen annan. Han var kanske lättare.. men det var fortfarande DU som gjorde allting i utbildningen.
Jag ser upp till dig och kommer nog alltid att göra det. För mig är du en förebild och även fast det går skit så försöker du. Du kommer vara bäst innan du dör. RB kommer också vara bäst men kanske på en annan sak. Även fast han har kapaciteten så kanske det inte är det han vill.. Lyssna på varandra och ni kommer skina ännu mer än vad ni redan gör.
Kram på dig vännen. <3

2013-11-13 @ 09:16:48 / http://melissapettersson.blogg.se
Postat av: Elina Skoglund

Det går skit för mig och Ania oxå ganska ofta och hon är jätte svår att rida ibland. Jag har ramlat av och hon sprungit hem 20ggr minst, men de svåraste hästarna blir bäst i slutet. Ignorera de dåliga kommentarerna och ta till dig av dem bra, folk verkar inte ha något för sig och är avundsjuka för du har kommit långt med din häst o inte dem.
Ta honom till toppen nu och på vägen får ni ett lycka till av mig! 💙

2013-11-13 @ 15:49:28 / http://www.myhorzelife.webblogg.se
Postat av: Amanda

Jag tycker att ni är såå himla fina Evelinn! Det arbetet du har lagt ner på RB är grymt asså! Ni är sååå himla fina, det menar jag verkligen! kramis på dig!! <3

2013-11-13 @ 21:57:42 / http://perfectpony.blogg.se
Postat av: Sandra Malmberg

Du vet vad jag har sagt. Håll huvudet hög, Le och var lycklig - det dödar dina fienden.
Kämpa på, du vet att du kan och det vet alla andra bara att de inte vågar erkänna det!
kram <3

Svar: <3du är grym!
Evelinn Åkerman

2013-11-17 @ 18:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: