Svar på fråga

2013-11-19 @ 15:08:00 / Svar på tal
Jag har varit väldigt mycket för hoppning de senaste åren, men nu har jag tappat mitt självförtroende och även om jag fortfarande hoppar, tävlar jag inte. Dock har det gått allt bättre för mig i dressyr under träningar osv, men jag är väldigt osäker på att tävla. Så rädd att man glömmer bort programmet, eller att hästen helt enkelt vägrar funka just den dagen. Kan du ge lite tips i ett inlägg hur man ska göra så det går bra under tävlingar?! :)

Svar: Hej, intressant fråga. Kul att det går bra med dressyren, självklart att om du känner att de går bra och ni känns mogna för att tävla så åk ut med er det tycker jag! Var inte så orolig för att du inte ska komma ihåg programmet, om du tränar in det ordentligt några veckor innan start och ni rider det hemma och för tränare så sitter det tillslut. Jag själv kommer än idg ihåg alla program jag någonsin ridit, det bara sitter där! och om du är från grund och botten hoppryttare och ni får ju lära er nya banor på vädigt kort tid, men ni kommer ihåg det! nu har du ju lång tid att träna in det också så oroa dig inte för det!

Man kan ju aldrig veta hur hästen kommer reagera första gången på dressyrtävling, om du känner dig osäker kan du ju alltid ta en pay and ride att börja med, försök att få allt så likt en dressyrtävling.  Efter tiden så lär man ju sig, man gör misstag och man lär sig t.ex. hur länge man måste rida fram för att hästen ska gå som bäst. När du kommit in i rutinerna är mitt bästa tips att ha en bra plan innan. Du ska ha full koll på vad som ska packas med så inget glöms hemma! en lista kan va att rekomendera. Sen att du har en bra tidsplan på när du ska åka, när du ska lasta ut, när du ska rida fram och hur lång tid det är till din start. Sen försök att hålla samma rutiner varje gång!

Lycka till!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: