Svar på frågestund

2013-11-05 @ 19:15:18 / Svar på tal
Vilken tävling med Rb kommer du aldrig glömma? Varför? 
Svar: Vet inte, jag har nog ingen sån än.. Men att vara iväg på meeting i kumla var ganska kul!
 
 
Vilket program känner du dig mest bekväm med att rida? 
Svar: Hmm med rb kanske de är LB, men min favorit är LA P:1 men så långt har vi ju inte kommit haha..

Vad fick dig att fastna för dressyr? 
Svar: det gick så bra med Acrobat så då var det kul! 

Hur ofta brukar du hoppa Rb? 
Svar: Nästan aldrig, har nog gjort det 2 gånger iår haha..
 
http://superryttarna.blogg.se/
1. Vad är det bästa med dressyren? 
Svar: det är kul att visa upp sig och sin ponny speciellt när det går bra och man får belöning för jobbet så att säga!

2. Varför fastnade just du för dressyr? 
Svar: Jag svarade på det lite längre upp

3. Vad var det som fick dig att köpa RB? ( om du köpte honom? ) 
Svar: Han va vacker som en dag, här har ni annonsbilden: 
och sen va han bara fyra och inte "förstörd", han hade fint steg och bra sta, och de kändes bra när jag träffa han!

4. Tycker du att det är viktigt med att matcha schabrak osv.? 
Svar: Nej jag gör det nästan aldrig när jag rider hemma. men ska jag ha nån fotografering till bloggen så försöker jag ha matchad outfit!
en favorit haha!

5. Vad är det roligaste med att ha en egen häst? 
Svar: friheten, jag har ju bara haft egen häst hela livet typ så jag är van men de är skönt att kunna gå ut när man vill och göra precis vad man vill!

6. Vad har du för mål inför framtiden? ( inom ridsporten ) 
Svar: vet inte, vill ta mig så långt det bara går med rb sen får vi se :)
 
 
http://zuzanna.horseworld.se/
Vilka bloggar läser du ? 
Svar: många olika, mest vänners sen kollar jag in på alla som kommenterar min blogg!

Vad fick dig att börja blogga ? 
Svar: minns inte jag va tolv och mina vänner hade skaffat blogg och jag tyckte de va kul att följa dom och då tänkte jag att dom kanske tyckte det skulle va kul att följa mig!

Har du någonsin fått en hatkommentar ? Och hur reagerade du då ? 
svar: usch ja!  jag ljuger om jag säger att jag bara lät det rinna av mig.. jag tog åt mig och det gör jag fortfarande. sen finns det dom som är elaka utan kunskap dom är det ju bara att lyfta på hakan och inte bry sig om, men ibland kommer det in en och annan som trycker på mina svagaste punkter. då vill jag nästan stänga ner bloggen så illa är det.

Föredrar du att ha hästen barfota, eller skodd ? 
Svar: Skodd såklart skulle aldrig rida min häst barfota!

Hur många hästar har du haft genom åren ? 
Svar: 3 egna det här va min första!
 
Vad tycker du om NH ? (natural horsemanship) 
Svar: har nog inte riktigt förstått mig på det där.. de är inte min grej

Hur viktigt tycker du att det är, att ha en bra relation till sin häst/ponny ? 
Svar: jätte viktigt annars kommer man inte så långt. däremot ska man tänka att om man som jag vet att jag ska sälja min häst inom 2 år, att man inte skapar för starka band, det blir bara jobbigt i slutändan.. tro mig jag vet
 
 
Hur tycker du att en bra blogg ska vara ? 
Svar: bra uppdaterad, mycket BRA bilder, åsikter och lite frågor till läsarna!

http://clarajennefors.blogg.se/
Vilka bloggar läser du?
Svar: jag svarade på det här uppe
 
Vilken är din favorit blogg som du läser? 
Svar: liinadolk.blogg.se

Hur kommer du på så bra inlägg? 
svar: kul att du tycker dom är bra! hm jag vet inte, dom bara poppar upp och då gäller det att skriva ner medan man kommer ihåg dom, tack!

Vad är det bästa med dressyren? 
Svar: Att visa upp mig och min fina ponny! och få så god respons som jag får!
 

Vad är det bästa med RB?
Svar: att han är  duktig och snygg att se på, härlig att rida när man hittar knapparna!
 
Vinter eller sommar? 
Svar: Sommar och sol!
 

Det bästa du vet? 
Svar: komma ut från banan med ett stort leende och vara nöjd med sin prestation!
 
Hur ofta tränar du med RB? 
Svar: det varierar från vecka till vecka men förra veckan träna jag dressyr 5 dagar

Vad var det som gjorde att du just fastande för RB? 
Svar: har svarat på det längre upp!

Vilken skola går du på? 
Svar: Alleskolan hallsberg

När startade du din blogg? 
Svar: 15 november 2009

Hur kom du på att du ville blogga? 
Svar: jag svarade på det längre upp

Vilken bild är din absolut bästa bild på dig och RB? 
Svar: oj vet inte, men jag gillar den här skarpt
 
Hur länge har du ridit? :) 
Svar: 10 år

Har du någon artist som verkligen gör dig riktigt glad? :) 
Svar: hmm.. killarna i de vet du kanske

Vad får dig på bra humör när du mår dåligt eller är arg/ledsen/ sur? :) 
svar: att vara med min underbara pojkvän <3
 
Här ser ni hur glad jag är...
 
hihi ne skoja bara, så här lycklig blir jag då!!
 


TUSEN TACK för alla frågor! hoppas ni är nöjda med svaret,  har ni mer frågor så är det bara att ställa dom när ni kommer på då hjälper ni även mig att komma på nya inlägg! kram


Postat av: Josefine

Härlig bild med den där galoppbilden i snön! :)

Svar: ja visst är den! tack snälla :)
Evelinn Åkerman

2013-11-07 @ 09:31:04 / http://stylebyjosses.blogg.se
Postat av: Josäfin Andersson

åh så mycket härliga bilder, särskilt den med rosa outfit och bad-bilden !

Svar: ja eller hur! :D
Evelinn Åkerman

2013-11-08 @ 09:18:53 / http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: