Tävlingsåret 2013

2013-11-10 @ 09:14:26 / Tävling
Första tävlingen 2013?
Kumla RK, har aldrig gått så dåligt som det gjorde då haha!
 
Bästa tävlingen 2013?
Mariestad i augusti, glädje rakt igenom båda programmen!
 
Vilka hästar/ponnys tävlade du?
Bara Rhett Butler (RB) 
 
Vad för klasser tävlade du? 
LC:1 LC:2 LB:0 LB:1, ryttartest och i lag
 
 
Hur många placeringar? 
vet inte men jag har inte varit ute efter det utan mest för att komma ut och få han stabil på tävlingar men till nästa år ska vi sikta lite högre!

Vad hade du för mål 2013? 
Starta LA 
 
Nådde du dem?
Nej, tyvärr inte eftersom rb fick problem med ryggen..
 
Vad är målen för 2014?
LA såklart och åka på Connemara SM och DM, fler säkra rundor i LB med placeringar
 
Bästa tävlings arrangören 2013?
Ryttarkamraterna Kumla har haft många bra tävlingar men deras ponny cup var nog den bästa!
 
Något speciellt minne från 2013? 
Div 3 med bästa tjejerna!
 
 
Min tävlingsutrustning? 
Hjälm: ventilationshjälm kommer inte ihåg vilket märke
Håruppsättning: en vanlig donut med ett hårnär över
Skjorta: jacson 
Kavaj: minns inte märket
Ridvantar: Roeckl
Ridbyxor: damino
Ridstrumpor: alltid kingsland
Ridstövlar: har haft lite olika stövlar haha
 
 
Hästen/ponnyns tävlingsutrustning? 
Träns: lackat från hööks
Huva: Agria eller inget
Pannband: ett pärlpannband
Schabrak: agria/hippo/schockemöhle
Sadel: kieffer champion
Sadelgjord: formiga
 
 
Vilken klubb tävlade du för 2013?
Örebro ryttarteam!

Vilken klubb kommer du tävla för 2014? 
Örebro Ryttarteam
 
Har du ridit i något lag 2013? 
Japp! två lag fick vi ihop till div 3 som kom etta och tvåa!
 
Ska du rida i något lag 2014?
Gärna :D
 
Vilken/vilka tränade du för 2013? 
Erika Krönerth, Cissi Brage, Maria Storm, Emelie och Chris Brolin
 
 
Ska du fortsätta med det 2014?
Iallafall för Erika sen vet jag inte!
 
Har du tävlat i någon ny gren 2013? 
Nej
 
Ska du tävla någon ny gren 2014?
näää inte min grej

Vad har du för förväntningar på året 2014?
att komma igång ordentligt åka på mycket tävlingar få rutin och placeringar!

 
Hur gick de på sista tävlingen?
Riktigt nöjd!
 
 


Postat av: evie

Kul idé och fina bilder på fin pålle :)

Svar: ja visst! tack :D
Evelinn Åkerman

2013-11-03 @ 18:41:36 / http://www.evieastrom.blogg.se
Postat av: Cajsa Jennefors

Sv: Jajamen!

2013-11-03 @ 18:43:54 / http://cajsajennefors.blogg.se
Postat av: Tova ~ Bisa & Magnifique ♥

Jättefina bilder, din häst är så himla fin :)

Svar: va glad jag blir! tack snälla!!
Evelinn Åkerman

2013-11-03 @ 19:09:12 / http://www.tovaeivinson.se
Postat av: Wilma

Sv: Hihi, nej jag tävlar dressyr också. Jag tycker att hoppning och dressyr är lika kul och satsar lika mycket på båda. Så absolut kommer vi fortsätta! :D

2013-11-03 @ 21:22:02 / http://wilmafur.se
Postat av: Maja

Ni har verkligen kämpat er igenom året och gjort det bra! :D

Svar: Hade viljat mer bara :/
Evelinn Åkerman

2013-11-04 @ 00:48:35 / http://otroligahast.blogg.se
Postat av: Julia :)

Ni är så duktiga! Bara att träna upp er nu under vintern, LAn är absolut inom räckhåll! Jätterolig idé dessutom! Måste sno den när jag startar upp min nya blogg! ;)

2013-11-04 @ 21:18:25
Postat av: Mathias&Rebecca

Vilken underbart fina bilder!! Ha en underbar dag! :)

Svar: tack så mycket!
Evelinn Åkerman

2013-11-10 @ 09:30:58 / http://twoplusone.se
Postat av: Camilla

Jag har varit väldigt mycket för hoppning de senaste åren, men nu har jag tappat mitt självförtroende och även om jag fortfarande hoppar, tävlar jag inte. Dock har det gått allt bättre för mig i dressyr under träningar osv, men jag är väldigt osäker på att tävla. Så rädd att man glömmer bort programmet, eller att hästen helt enkelt vägrar funka just den dagen. Kan du ge lite tips i ett inlägg hur man ska göra så det går bra under tävlingar?! :)

Svar: svarar snart!!
Evelinn Åkerman

2013-11-10 @ 09:46:25 / http://camillas.forme.se
Postat av: Annika

Fina bilder :)

Svar: tack !
Evelinn Åkerman

2013-11-10 @ 10:41:59 / http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: