Lite gymnastik

2013-09-17 @ 21:13:13 / Vardag


Idag longerade jag rb, blev ju tillsagd av veterinären att göra de mycket nu så han hittar naturlig balans och spänner av. Och i början va han skit dum ville inte trava så gick jag på han lite och då vände han baken och sparka mig två gånger, då blir man arg det är inte acceptabelt! Men gick fram han till sist och i början är han alltid lite stel får inte fram han ordentligt och han travar med myrsteg men de går över efter några varv när han kommit igång rör han sig riktigt fint i alla gångarter. 

Sen la jag fram tre bommar med långt avstånd som han fick trava över, då ser man hur han spänner av och höjer ryggen, kommer ner själv i låg form precis som han ska! Vi avslutade även med ett litet skutt de tyckte han om. Ska fortsätta träna såhär innan det är dags att börja rida igen, sadeln är nu klar och påväg tillbaka!

Sen va jag och lillebrorsan ute och körde winnie våran shettis. 
Nu har jag precis duschat och ska sova imorrn har jag en lång dag, första lektionen kl 7.50 sen som ni ser nedan gymma med profilen 1 timme och sen efter skolan ska jag och Sanna gymma 2 timmar. Men nu är jag igång! Sen hem vila upp sig lite och så klockan 5 ska jag hålla lektion för Rebecca igen! 

Ps. Ni som bloggar på blogg.se ladda ner deras app och om ni redan gjort de - uppdatera den för guds skull! Skit bra! De bästa är ju att alla funktioner finns som på datorn, när man får en ny kommentar så kommer den upp på skärmen! faktum är att jag bloggar från den just nu. 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: