Onsdag - Sitsträning

2013-09-11 @ 19:53:00 / Vardag
Ni som har lite koll vet att jag går på en hästprofil med skolan, vi har haft några lektioner och umgåtts tillsammans och vi verkar va ett bra gäng. I onsdags fick vi åka till Kumla Ridklubb och longeras på en häst som heter Tore som tydligen gått 140 hoppning, hur snäll som helst. Han fick vi longeras på utan tyglar och utan stigbyglar klockan 8 på morgonen. 

Jag va först ut, snälla kompisar som utsedde mig till först haha! Men det gick jätte bra, var ju inte så van vid hans stora trav, är ju van med min ponny så de var helt annat att sitta ner i men jag tyckte det gick bra. Vi hittade en svag punkt på mig och det är att jag kniper med låret men det är för att jag är helt låst i höften, ni vet känslan när man sitter för brett med benen eller drar bak benet i sadeln, jag kunde knappt göra nåt alls utan att det låste sig. Tanken med det här är att Maja våran ridlärare ska hitta våra punkter och sen ska vi jobba på dom i gymmet med Maria. Så nu vet jag vad jag ska träna upp! 

Maja tyckte annars att jag satt jätte fint och det fanns inte mycket att korrigera faktiskt vilket är kul att höra. Jag tyckte att jag skumpade till taket och skänklarna hängde som spagetti men man är ju alltid självkritisk ;)

På fredagar gymmar vi tillsammans, men vi ska även gymma jag och två tjejer på onsdag  när den andra ridgruppen longeras! Kul att komma igång, och kul när man är några stycken som kan snacka häst och ha kul tillsammans.

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: