Dagens tävling

2014-04-26 @ 18:33:49 / Tävling
Hej, är hemma från tävlingen och tänkte att ni kanske ville höra lite mer ingående om resultatet, procenten har ni ju redan sett men de kanske är kul att höra från mig också!
 
På framridningen fick jag till kanonkänslan, det vara bara wow rakt igenom så fin och lyhörd, lätt i munnen och mjuk. Han va så från första stund så efter 20 minuter kände jag typ, skulle kunna gå in på banan och leverera men då var det ju 20 minuter kvar som det egentligen brukar ta att få han så fin. Så de blev lite skritt så jag inte körde slut på han, hittade nästan tillbaks till känslan igen men inte helt. På banan sen istället blev han lite störd, trodde ju det skulle va bra att tävla på träningsbanan men istället var det ju så mycket annorlunda han tittade jätte konstigt på domarna som han inte alls brukar och så fort nån rörde sig på läktarn så tappa han fokus, suck.. tur att innesäsongen nu är över! Trots spökena så gjorde vi en jätte bra ritt tycker jag! Enda missen var väl att i gångsättningen från skritt till trav så blev han taggad och gjorde en (jätte fin) galoppfattning så jag fick bryta av och fatta galopp på rätt ställe, synd, då fick vi en fyra resten var jätte bra. Men det kostade en del tyvärr.. Fick iallafall 65% som kändes liite snålt för ritten, det är det sämsta vi fått iår och jag var ändå jätte jätte nöjd så synd att domaren låg lite lågt. Var bara 1% ifrån vinst så det va ju också lite surt, menmen vi tar nya tag! huvusaken att jag fick en bra känsla och det hade jag, rakt igenom!
 
Lite bilder från dagen, dom i ridhuset gick knappt att rädda tyvärr men ni får så nåra halvbra..
 


Postat av: Silke

fin han är!

Svar: tack snälla!
Evelinn Åkerman

2014-04-26 @ 18:50:50 / http://silkez.blogg.se/
Postat av: Alva

Känslan är ju det viktigaste! Han ser iaf sjukt fin ut på bilderna, det kommer bli så himla bra! =)

Svar: tack så jätte mycket! kram på dig <3
Evelinn Åkerman

2014-04-26 @ 20:06:09
Postat av: Anonym

Grattis till andra platsen bästa du! Finaste teamet.💙

Svar: tack så jätte mycket fina du!! <3
Evelinn Åkerman

2014-04-26 @ 21:45:22
Postat av: Anonym

Du var närmare 2 % från vinst!

Svar: Okej tack för upplysningen anonym, jag reagera inte på att de va 89 hundra delar också. Har du för fult namn för att visa det eller?
Evelinn Åkerman

2014-04-26 @ 22:06:59
Postat av: Melina Jäderblom

Åh vad fina ni är!!

Svar: tack så himla mycket! kram <3
Evelinn Åkerman

2014-04-27 @ 00:01:52 / http://melinajaderblom.blogg.se/
Postat av: Emelie

lite väl stor på den ponnyn...?

Svar: Stor? Nej inget som stör han iallafall.
Evelinn Åkerman

2014-04-27 @ 17:55:06
Postat av: Anonym

Hej evelinn! Inget illat menat men, hm, var det inte du som sa inde där inlägget "evelinn dissar" att man absolut inte ska skylla på dommaren om något går fel, vad gör du nu hehe?

Svar: Skyller väl inte på domarn? I vilken del av inlägget ser du det??
Evelinn Åkerman

2014-04-27 @ 20:23:18
Postat av: Molly

Så himla duktiga!!

Svar: tack så jätte mycket!
Evelinn Åkerman

2014-04-30 @ 12:19:08 / http://mollyyns.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: