Mina allra bästa träningstips

2014-04-16 @ 21:47:00 / Personlig träning
Nu när jag är helt utpumpad och speedad, musklerna skakar efter två timmars träning så ska jag dela med mig av mina allra bästa träningstips till er! För att gå ner i vikt, komma i form eller för att ha en hälsosammare livsstil, dessa är mina knep:
 
  • Det första du gör på när du vaknar på morgonen, ta ett glas vatten, det sätter igång ämnesomsättningen i kroppen och fettförbränningen kan börja.
  • Ta en powerwalk innan frukost bränner allra mest!
  • Kom ihåg att kost och träning hör ihop, att löpa 3km och sen sätta sig och äta en påse godis är inget att föredra om man vill nå resultat.
  • Grönt te är riktigt riktigt bra för viktminskning! varm rekomendation
  • Skit för gudskull inte i att äta för du vill gå ner i vikt, kroppen behöver näring ihop med träning. Men skippa småätandet, låt de går 4 timmar eller mer mellan varje måltid och ät ingenting precis innan läggdags! det lägger sig som bomull på magen
  • Om du tränar, träna alltid mer än bara 30 minuter för det är efter 30 minuter man börjar bränna fett också oftast då man känner av mest och vill sluta, pusha dig själv liite längre varje gång!
  • En bra lista att ha spelandes i öronen kan peppa igång en väldigt mycket, så det är att rekomendera.
  • Detta är nog ganska individuellt, men för mig känns det bra och motiverande att ha snygga och bekväma kläder på sig när man tränar, ett par snygga träningskor kan lyfta en och göra träningen mycket roligare! unna dig något fint, det ska jag göra nästa gång jag är och shoppar.
  • Viktigt att du inte jämför dig med andra, utan tävla enbart mot dig själv så kommer du göra dig själv en stor tjänst!
  • Vill du bränna fett så är powerwalk bättre än löpning, men med löpning förbättrar du din kondition som du inte gör med en PW.
  • Slutligen direkt efter träning, drick ett stort glas kallt vatten. Kroppen använder kolhydrater för att värma upp vattnet.
Pilatesboll: Går att använda till väldigt många övningar och är ett kul redskap att träna med!
 
Om folk frågar mig vad jag hade drivit för blogg om jag inte hade haft en hästblogg så hade det solklart varit en tränings och inspirationsblogg blandat med hälsosam mat och goda recept då jag är väldigt intresserad i sånt. 
 
Hoppas ni fick lära er något nytt och att ni tycker detta var kul läsning, lite annat än bara häst! 
Har ni några egna träningstips att dela med er utav?


Postat av: Tränings freak!

"Ta en powerwalk innan frukost bränner allra mest!"
Stämmer inte, kroppen kommer kompensera med att ta åt sig mer kolhydrater av frukosten (finns tester som visar det). Dock kan det vara skönare att gå före för att sen komma in och äta, men det har ingen effekt på förbränningen. Vill inte vara dryg eller något, men bara så folk förstår att de kan ta promenden efter frukost med ;)

Svar: Som sagt mina personliga tips, som hjälpt mig gå ner i vikt:) kram
Evelinn Åkerman

2014-04-17 @ 02:17:19
Postat av: sandra

Hejsan, bra inlägg men vissa saker stämmer inte. Viktigt att ta reda på fakta innan man skriver något. Som kommentaren ovan. Oavsett om du vill gå ned i vikt eller upp i vikt ska det helst inte gå mer än 3 timmar mellan varje måltid för att hålla ämnesomsättningen igång. Går det för länge går kroppen in i en svältfas vilket gör att man inte får det resultat man önskar och det gäller både om du vill gå upp eller ned i vikt. Och att fettförbränningen kommer igång efter en halv timme stämmer heller inte, utan du förbränner från start. Men för att få resultat krävs det mellan 20-30 min minst för att förbättra konditionen eller styrkan.

Svar: Hej tack för din upplysande kommentar. Men mina träningstips är personliga och folk som följt bloggen vet att jag kämpat med att gå ner i vikt och också lyckats! Därför har jag skrivit ner dom tipsen som hjälpt mig på vägen, mina läsare vet att jag inte är en pt eller speciellt kunnig utan att jag utgår från egna erfarenheter och då är det upp till var och en att vara källkritisk. Men av egna erfarenheter har allt ovanstående hjälpt mig därför dela jag med mig av det inte för att jag vet bäst eller så :) ha de bra!
Evelinn Åkerman

2014-04-17 @ 16:04:36 / http://halsoboost.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: