Nightlight 15 April

2014-04-15 @ 18:06:33 / Vardag
Började med att rida Nightan idag efter att mam aoch jag varit en sväng i askersund och handlat, jag blev ju så positivt överraskad igår när jag red att jag ville testa idag igen med liite mer krav. Hon är himla rolig att rida när man förstår henne men det är inte det lättaste.
 
Låt mig ge er lite bakgrund, Nightlight som hon heter är alltså min mammas 18åriga häst. Hon är ett kwpn sto (alltså holländskt halvblod) med mycket fullblod därav nerverna. Hon har tränat 120 hoppning och tävlat upp till 110 men nu mullerids hon bara i skogen därav konditionen och formen, hon är lite otränad och lite för rund om magen men det ska nog gå att åtgärda. Hon är en häst med väldigt mycket motor och väldigt känslig, ganska jobbig kombination men det känns spännande, kan bli väldigt fin om man tar sig tid.
 
Min tanke är att bygga upp henne nu då så hon får rätt musker och förutsättningar för att jobba, jag börjar med grunderna mycket av och på och tempoväxlingar. Öka kan hon men inte minska, det är jätte jobbigt då slår hon ifrån och blir sådär riktigt stoig, jag måste tänka på att samla henne med min kropp och inte med händerna vilket är ganska svårt då hon ligger på och jag måste nästan lägga mig bakåt haha.. Men vi hittar nog varandra så småning om, det är väldigt mycket häst att rida (hålla) och inte de som jag är van vid, men variation känns kul! Vi får väl se om det går att få ordning på henne.
 
Min mammas högsta dröm är att jag ska tävla hennes häst, vi får väl se, vad tror ni om det?
 
 


Postat av: Anonym

Ja det tycker jag ni borde!!

2014-04-15 @ 18:45:32
Postat av: DT

ja självklart ska ni tävla henne :)

Svar: hihi va kul att du tycker det! vi får väl se va framtiden säger :)
Evelinn Åkerman

2014-04-15 @ 23:50:19
Postat av: Michelle<3

Oj vad tjock den är, du vet att det inte är hälsosamt för en häst att vara så tjock va? kram

Svar: Läs texten i inlägget tack så får du lite bakgrund innan du kastar ur dig nåt tack! Kram
Evelinn Åkerman

2014-04-17 @ 21:58:39 / http://Michelle.weride.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: