Om jag fick börja om..

2014-04-24 @ 15:35:00 / Vardag
.. Så skulle jag aldrig valt igen att utbilda en till ponny till min egna tävlingshäst. 
 
När jag köpte Acrobat så va ju han fyra och jag skulle börja utbilda honom, det tog två år innan han stod utbildningsmässigt i FEI nivå, det gick med andra ord väldigt snabbt och smidigt att utbilda han. Han är extremt lättlärd av sig. Jag sålda ju honom när han var som allra bäst och skulle då gå över till D-ponny
 
 
Jag köpte mig en till fyra åring, och eftersom den tidigare hade gått så himla bra med så trodde jag att det skulle bli lika smidigt den här gången. Men inte.. fyra år senare är vi äntligen uppe på LA nivå och vi har haft väldigt många motgångar bak i bagaget, äntligen börjar det vända. Men jag är nu 17 år och alla mina ponnyår har gått åt till att utbilda hästar och sälja dom när dom är som bäst.
 
 
Om jag fick göra om detta så skulle jag köpt en D-ponny från början som åtminstone hade klarat gå LA, även om inte jag klarade de då så hade jag lärt mig på vägen och jag tror jag hade kommit mycket längre i sporten än att hela tiden få börja om. 
Samtidigt så har jag lärt mig en del såhär också och jag har med mig erfarenhet av utbildning av två lovande ponnyer som jag lagt ner många år i, mycket tid och mycket kärlek, är tacksam att jag har/haft dessa två underbara individer i mit liv!
 
 


Postat av: A

Men du måste inte sälja denna bara för att du är 18 sen :) se på sabina och lotus som som är c ponny och tävlar msv med placeringar bland stora hästar.

Svar: Absolut, det är verkligen riktigt bra gjort av Sabina. Lotus är en ponny på miljonen, mer eller mindre en storhäst i litet format. Jag tror rb inte har samma chans mot storhästar då han inte rör sig så pass bra tyvärr. Men vem vet mycket kan hända på två år men som det ser ut nu så ska jag sälja honom nästa höst!
Evelinn Åkerman

2014-04-24 @ 22:41:30
Postat av: A

glömde länken: http://sabinaaolsson.blogspot.se/

Svar: Följer hennes blogg :)
Evelinn Åkerman

2014-04-24 @ 22:43:27
Postat av: Anonym

Sååå fina hästar du har<3tycker du har gjort ett jätte fint jobb med dem: )!ps jätte fin blogg

Svar: tack så himla mycket söta du<3
Evelinn Åkerman

2014-04-25 @ 19:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: