Rhett Butler 15 April

2014-04-15 @ 18:46:21 / Vardag
När jag ridit andra hästar så uppskattar jag verkligen att få hoppa upp på min egen, han är helt underbar vilken häst jag har! Dansade fram idag helt loss, fin och alert trots mer än en veckas vila från dressyr så är han ändå så fräsch från första stund. 
 
Vi har anmält oss till debuten i Lagtävlansprogrammet, ja här går det lite fort fram känner jag men jag vill testa det är inte jätte mycket svårare än LA:1 som vi dessutom hinner tävla 3 gånger innan. Så vi ska testa på det bara för träningens skull. Svårigheten för oss blir det enkla bytet som vi inte tränat så mycket på, så nu fokuserar vi på att befästa dom! Men vi har mer än en månad på oss så det ska vi klara.
 
Idag red jag mycket i galopp och lekte lite med övergångar till skitt och halt, byta lite och även lite förvänd. han är så himla mjuk och känsling det är så härligt men även super laddad och tro sig veta vad jag vill innan jag ens gjort hjälpen haha.. Blir så glad av den här ponnyn han slutar aldrig överraska mig.
 
 


Postat av: sara johansson

Han är så himla fin din ponny ni kommer gå riktigt långt det vet jag!

2014-04-15 @ 18:48:24
Postat av: Victoria Brammeby

Snygg header :D Jag skulle behöva lite tips på ämnen till åsiktsinlägg, har du några? :) Kram

http://victoriab.horseworld.se/2014/04/15/kan-ni-ge-mig-tips/#respond

Svar: tack! nej dåligt med sånt tyvärr :) kram
Evelinn Åkerman

2014-04-15 @ 19:36:48 / http://victoriab.horseworld.se/
Postat av: Alva

Det som är svårare i Lagtävlansprogrammet är nog bara bågen i förvänd galopp och det enkla bytet. Sen så blir det ju svårare om man går från lokal LA:1 till Lag 13 eftersom det är skillnad på lokal och regional bedömning =)

Svar: Bågen är jag inte ett dugg orolig för förvänd galopp är vi hundra på och vi tränar tiometersvolter i samlad förvänd så de är inga problem.
Men enkla byten håller vi på att befästa så de ska nog gå bra med. Ja regional nivå kan ju bli lite tuffare :) blir regional debut i LA och Lag också.
Vi tar det som de kommer och försöker göra vårat bästa, mer än så går det inte!:)
Evelinn Åkerman

2014-04-15 @ 19:42:24
Postat av: Ida

Tjusigt ekipage! Såg inte helt dumt ut!

Svar: Tack :)
Evelinn Åkerman

2014-04-15 @ 19:52:19 / http://tobehappy.blogg.se/
Postat av: Olivia Levin

Känner du för att få en stor länkning?
Alla som kommenterar minst 3 frågor får en länkning till sin blogg!!!
http://olivial.horseworld.se/2014/04/16/alla-som-kommenterar-minst-3-fragor-far-en-lankning/#respond

2014-04-16 @ 11:10:19 / http://OliviaL.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: