Träna träna träna

2014-04-29 @ 12:50:00 / Träning
Hej! Tack för era fina och peppande tips jag fick på mitt "ständiga tvåan"inlägg. Jag suger åt mig och försöker förbättra mig. Nästa tävling börjar närma sig och jag har ett få tal träningstillfällen så jag vet att underverk går inte att göra på en vecka. Men jag ska absolut ta del av det och göra mitt bästa, ni är väldigt kloka och jag är glad att jag kan rådfråga er!
 
Så vår andra LA på lördag, vad har jag lärt mig av den första? 
Jo att sista halten INTE är längst fram närmast domaren utan på mitten! ett misstag jag gjorde när jag lita på den dumma magkänslan.. Det kostade mig vinsten tyvärr menmen nu har jag lärt mig det och det är ett misstag som inte kommer upprepas. 
Att Rb blir väääääldigt laddad i galoppfattningen från skritt och jag måste lura han lite så han inte fattar innan mig, men hur? hmm något att komma på under veckans träningar.
Blir lätt för hög i formen i skänkelvikningarna, måste passa det ännu bättre så vi kan samla poäng där för att flytta för skänkeln, det kan han!
Lite mer centrerade svängar till den förvända galoppen. Sist påpeka domaren att den ena var lite för stor, tänk på det!
Ryggningen hade funkat suveränt veckan innan och på framridningen men när vi kom in på banan så ville han inte alls.. Så får väl träna lite extra på dom och komma på små knep om det inte skulle funka!
Travökningarna kommer vi inte kunna förbättra på denna korta tid utan vi tar det vi har, det är väldigt slitsamt att träna på dom och jag vill självklart inte slita ut på min stjärna. Men dom blir bara bättre och bättre för varje vi gör så det går ju åt rätt riktning så att säga.
 
Sen såklart precisionen, få allt perfekt på rätt ställe, full koll på programmet och känna mig säker i planen!
Så bra att man får ett protokoll där man kan träna vidare på sina svagheter. 
 
 


Postat av: Alva

Fin bild! =) Med galoppfattningen så skulle jag rida den slingan och fatta på lite olika ställen på kortsidan, så att du får ur honom att det ska vara galopp vid C! kram på dig <3

Svar: Tack för tipset! Ska testa, även testa att göra halt eller igång i trav så man litar han lite :) kram på dig <3
Evelinn Åkerman

2014-04-29 @ 15:54:17
Postat av: Amanda Hellman

Superfin bild! Dusty gör precis samma sak när vi ska fatta galopp från skritt, hon liksom hoppar in i galoppen! Men Helene gav mig ett jättebra tips att fatta galoppen lite innan C så att man lurar dom lite! Kramis <3

Svar: tack för tipset! ska testa, kram på dig <3
Evelinn Åkerman

2014-04-29 @ 16:25:37 / http://perfectpony.blogg.se
Postat av: Anja

Sv. Åh, tack så mycket!

Lycka till på helgens tävling, hoppas ni kommer hem med den blågula rosetten! ;) Kram

Svar: Tack snälla! ja de får man hoppas haha men det är ju vår andra LA så det är väl inget jag tror på kanske.. :) kram
Evelinn Åkerman

2014-04-29 @ 19:02:28 / http://castarha.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: