Utvärdering April

2014-04-30 @ 16:09:00 /
Som ni säkert vet vid det här laget så har jag alltid mål för varje månad vad jag ska förbättra och tänka på, kan ärligt säga att ibland såhär i slutet av månaden så har man glömt bort dom men ändå så har jag på något vis alltid tränat på just det haha!
 
Såhär så målen för april ut:
 
  • Befästa LA rörelserna mer! Vi kan allt men vi kan göra det ännu bättre det vet jag.
    Done får jag väl säga där, vi kan dom väldigt bra men de finns alltid detaljer som går att fila på sen samtidigt är det ju olika från gång till gång, kan man det hemma på träning och så kommer man ut och på tävling så finns det något som stör eller som gör att man inte kunde prestera lika bra som hemma. Men jag är nöjd och debuten gick ju strålande
  • träna mer och mer intensivt på sitsen, bli stabilare i bålen för att på så sätt sitta lodrätt genom ett helt pass. Inte slarva med händerna utan alltid rida honom med den smala ramen.
    Detta märkte jag faktiskt på tävlingen i lördags att Oj vilken smal ram jag kan hålla nu utan att han går upp ur form, tidigare så såfort jag korta tyglarna och fick ihop händerna så började han stegra eller sparka bakut så det har ju verkligen gått framåt! Sitsen har jag jobbat på men såklart finns det alltid mer, kan den någonsin bli fullärd? svar nej! så där kämpar vi vidare.
  • rida mer program för att alltid komma förberedd och ha en tydlig plan både i vardag, träning, uppladdning, tävling och efter tävling.
    Lite sämre här, red nog bara igenom LAn en gång, aja baja. Kanske just därför jag missade på slutet. Men det ska bli bättre för jag kan märka skillnad när jag gjort det ordentligt! Som LB:n den sitter ju i ryggmärgen nu.
Överlag kan jag känna mig nöjd med månaden och det har ju verkligen lönat sig ute på tävlingarna!
 
 


Postat av: Julia

Väldigt fin blogg & häst. Jag har också en connemara, du får gärna kika in på min blogg :)

Svar: va kul! ska ni på connemara sm? :)
Evelinn Åkerman

2014-05-02 @ 21:30:26 / http://juliastegfeldt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: