Ang. försäljning

2014-08-23 @ 19:00:00 / Vardag
Jag har fått in så mycket frågor men jag har så lite svar att ge er. Men idag tänkte jag ta tag i det hela och ge er mina tankar kring försäljning och framtiden .
 
Några av frågorna som trillat in:

Varför ska du redan tänka på försäljning?


Har du några planer efter försäljningen? Gå över på storhäst? Rida in unghästar? Tell us! Förstår ju också givetvis att det är så jävla jobbigt att sälja sin bästa vän. Men hoppas det går bra!


Hur ska du göra med ridningen när rb säljs?


Jag är väldigt kluven. Men varför jag redan börjat fundera på försäljning trots att jag har 3 år kvar är för att det känns som att vi har nått vår topp, jag vet att Rb inte har nått sin topp han skulle kunna gå FEI-klasser lätt men jag tror inte att han kan det med mig, han behöver en ny liten ryttare. Vi har inte kommit speciellt långt tävlingsmässigt men för vår individuella del har vi kommit jäkligt långt - kolla bara på utvecklingsfilmen, jag har ju gjort allt skitgöra nu är det bara att sikta mot stjärnorna med den här hästen.

Jag vill rida LA P:1 och se hur det går innan vi sätter ut annons, går det jätte bra ja då vill jag ju fortsätta men sen kan man ju alltid lägga ut en annons men vi har ju absolut inte bråttom att "bli av" med honom då jag har mina 3 år kvar och kan fortsätta att tävla honom och vi har tid på oss att hitta rätt familj, för det är det viktigaste.

 
Om jag är kluven i försäljningen så är jag ännu mer kluven i hur jag ska göra i framtiden med ridningen. Jag har två scenarium som jag måste välja mellan.
 
Ena är att jag  hittar en storhäst att låna och tävlar båda parallelt samtidigt som rb är på annons. Varför jag vill låna en storhäst är för att jag vill inte ha någon mer unghäst utan om jag ska ha en storhäst så ska den vara en läromästare och att köpa en färdigutbildad storhäst finns tyvärr inte på kartan ekonomiskt, hittade en häst jag föll för men den låg på 800 000 kr, så tyvärr men om jag skulle få ett super erbjudande om att få tävla en läromästare klar för MSV idag så tvekar jag inte! 
 
Andra är att jag säljer RB till nästa år, tar pengarna och flyttar ihop med min pojkvän, börjar jobba efter skolan och på helger och startar mitt liv och där med sluta med hästar. Jag känner att som 18 åring vill jag inte gå och köpa en häst och stå och betala på utan då vill jag börja mitt liv och kanske senare i livet ta upp det igen när man har en stabil grund att stå på.


Ska jag vara ärlig så lutar det just nu åt det andra alternativet och jag gjort det ganska länge.
Men hur det än blir så kommer jag minnas tiden med Rb som den bästa i mitt liv, han har gett mig så mycket och jag älskar verkligen den hästen. Det kommer bli riktigt svårt att gå skilda vägar men när den dagen kommer så kommer jag veta att det var rätt sak att göra.
 
 


Postat av: Alva

Jag tror nog absolut att Rb skulle kunna gå FEI med dig! =)
Men det är ju såklart du som känner honom och vet bäst, och det är ditt val. Jag skulle iaf vilja se er gå FEI tillsammans! =)

Svar: Tror du? åh <3 vi får se hur det går! kram
Evelinn Åkerman

2014-08-23 @ 19:21:42
Postat av: Sanna

Jag tror ABSOLUT också att Rb kan gå FEI med dig!
Men detta är nog något av de jobbigaste beslutet man behöver ta, att bli av med sin bästa vän! Men man får ibland tänka lite på sig själv och var man vill komma med sin ridning, FEI med ponny eller kanske annat med storhäst!
Jag håller med, jag vill också se er gå FEI iaf, ni är verkligen helt underbara tillsammans! :)

Svar: vad snällt sagt! ja vi får se helt enkelt hur det går i P:1orna, om vi lyckas kvala och hur de går :) kram
Evelinn Åkerman

2014-08-24 @ 10:22:38 / http://skyjump.blogg.se
Postat av: Ida Lindemann

Åh, hade jag haft råd hade jag kunnat köpa honom och så hade du kunnat komma och hälsa på varje dag! Nej men det är jättetråkigt, men förstår dig mycket väl. Hade du inte typ kunnat vara fodervärd på nån bra häst när du flyttar och så?

Svar: nämen söta du!jag vet inte, vi får se helt enkelt!
Evelinn Åkerman

2014-08-24 @ 11:20:54 / http://idalindemann.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är så duktig! Du kan inte bara sluta och låta din talang rinna ut i sanden!

Svar: åh så snällt sagt <3
Evelinn Åkerman

2014-08-24 @ 12:49:34
Postat av: Ebba

Du är såå duktig! Du har sån talang och ge inte upp på de, rb kommer kunna gå långt!

Svar: åh så fint sagt! tack<3
Evelinn Åkerman

2014-08-24 @ 20:26:56 / http://ebbagraversen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: