Resultatet

2014-08-10 @ 18:41:52 / Tävling
Sådär hörni! Nu har jag landat lite efter dagens två starter i Kumla. Är väldigt glad att jag bytte klass och fick mig en liten självförtroende boost iochmed vinsten idag. Det behövde vi efter förra tävlingens misslyckanden. Så det kändes bra att köra på ett säkrare kort och bra gick det ju!
 
Framridningen till LB:n kändes han väldigt seg till en början men det var inget jag hängde upp mig på för jag vet att det tar lite tid för honom att komma igång och få upp ångan så att säga och lagom till jag skulle in på banan så va han pigg och fräsch, dock väl inne på banan kändes det som han dog lite, inget som domaren skrev något om så antog att det inte syntes ut? Men den där enerign vi kan ha fanns inte där, tyvärr. Men det gjorde ingenting resultatmässigt, vi gjorde en jämn och bra ritt utan några missar och fick 67,80 nånting% och vann där med klassen.
Domaren på prisutdelningen berömde oss för vår fina stadighet och kontakt, kul!
 
Framridningen till LA:n var inte bättre men resultatet av den blev bättre, till en början kände jag att han stod emot lite och jag kände att en hel bakutserie låg nära till hands, jag ville inte bråka med honom precis innan jag skulle in på en trång framridning med mycket hästar så jag fick rida förbi det men lyckades inte komma till vår topp så att säga, men nära. Även här dog han lite på banan, väldigt ovanligt av honom men han var helt enkelt trött och de va varmt så han svettades som en gris. Underlaget var också tungt och kladdigt så det kändes som att springa i tuggummi nästan, vi fick inte till travökningarna och ena skänkelvikningen idag, den andra blev betydligt bättre men det är sånt som händer. Galoppdelen var jämn och fin. 
Gillar kommentaren i protokollet jag fick "Fin och prydlig ritt, hästen ger - lika så du - ett mjukt intryck" så det ska va eller hur? Vi slutade på 65,00% vilket jag är jätte nöjd med. 
 
Tyvärr la min kamera av idag så jag har bara bilder fotade med mobilkamera, men som tur va så va Amanda och Fanny där och tog lite kort på oss, hoppas jag kan få dom så ni kan få se!
Film har jag iallafall att visa från LA och prisutdelning.
 
 
 


Postat av: Annelie

Ni är så duktiga 💞 han ser riktigt nöjd ut snyggingen RB ☺ Grattis igen 😉

Svar: han va nöjd! ;)
Evelinn Åkerman

2014-08-10 @ 19:10:02
Postat av: Alva

Gud så läcker han är! Han ser verkligen ut som en riktig FEI-ponny! =)
All cred till dig, du är så duktig <3

Svar: nämen ååh vilken komplimang !:D tack!
Evelinn Åkerman

2014-08-10 @ 19:12:38
Postat av: A

Grattis!!!! Men är det 1% upp till placering om du hade 65% å den sist placerade hade 69.7 ! Jag är dålig på å räkna så jag har nog fel!

Svar: va?
Evelinn Åkerman

2014-08-11 @ 07:10:56
Postat av: A

Bra att du tog bort det där med att du bara var en 1 % från placering!!

Svar: Såg inte att de hade höjts, när jag kolla så hade 4an 66% :) såg ut som de va den ryttaren på prisutdelningen också men alla gör fel eller hur anonym?
Evelinn Åkerman

2014-08-13 @ 07:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: