Svar på frågestund

2014-08-20 @ 19:07:38 / Vardag
Jag körde en kort frågestund på en timme på min instagram (enewese - sa ju att de va värt att följa den) och tänkte svara på dom nu.
 
Tea
Hur länge har du haft din häst? RB har jag jaft i 4 år nu i Oktober!
Favoritfärg på schabrak och lindor? Orange tycker jag är riktigt läckert och de kommer bli min nästa färg att köpa in! Annars så av dom jag har på Rb är rosa riktigt sött hihi!
Men helst håller jag mig till klassik vit bara, det går mest hem hos mig.
 
Favoritras? Har nog ingen direkt favorit ras, däremot finns det raser jag ogillar. Men jag gillar nästan allt som kommer ifrån tyskland/holland/danmark, dom föder upp fina och sportiga hästar.
 
Julia:
Vad anser du var dina respektive Rbs styrkor och svagheter? RBs svagheter är att han gärna inte går framåt av sig själc, han vill ha någon som är där och hjälper han i varenda steg och det har också blivit min svaghet att jag gärna är där och bär runt han fast han ska bära runt på mig. Men jag jobbar på det! Hans styrka ä helt klart galoppen, den är rund mjuk och reglerbar han är stadig och det går att göra vad som helst i galopp. För att inte tala om den förvända galoppen, den är nästan enklare än den rättvända haha! Mina styrkor som ryttare är nog att jag kan sitta upp på väldigt många olika hästar och få dom att gå bra, jag passar med alla möjliga typer!
 
Sofie:
Vad skulle du som ryttare behöva träna mer på? Få mer stillhet och stabilitet i sitsen samt skänklar, har tänkt ha en period där jag rider mycket utan stigbyglar för att förbättra just det!
 
Hanna:
Varför började du med dressyr? Jadu, först höll jag på med hoppning sen började min ponny jag hade då att stanna jätte mycket på hinder, främst på tävling och då var det inte så kul, jag blev lite rädd också. Sen en gång så var vi med i en stilhoppning där vi fick 48/50 poäng och vann storslaget så då fick jag upp ögonen mer för det där med bedömning och testade på dressyr, sen hamnade jag där ;)
 
 
Tack för era frågor!


Postat av: hanna

Hej (Hanna dom fråga om dressyr)
Tack för ditt svar så spännande att läsa din blogg har själv en liten ponny som jag tävlar dressyr på :)

Svar: va kul att höra! lycka till med den :D
Evelinn Åkerman

2014-08-20 @ 20:51:20
Postat av: Nora

;)

2014-08-20 @ 22:04:43 / http://ponnybusar.blo.gg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: