Underbar kommentar

2014-08-18 @ 14:51:00 / Vardag
Fick in en jätte fin kommentar som gjorde mig glad. För egentligen ska man ignorera de elaka kommentarerna och lyfta fram de bra, som den här. Den skrevs på det här inlägget!
 
"Bra skrivet! Jag förstår inte hur någon kan få för sig att den känner din häst bättre än du, och komma med såna anklagelser. Jag har sett dig på några tävlingar härikring och jag kan inte komma ihåg att jag någon gång sett dig göra något som han verkligen inte vill. En tävling i Kumla, 2011 tror jag det var, kommer jag ihåg ganska väl. RB drog upp huvudet och såg ut att streta emot, och det enda jag såg dig göra var i princip att snällt försöka övertala honom att göra som du bad honom. Det var riktigt bra gjort av dig, och jag beundrar dig som ryttare. Tack för att jag har möjlighet att läsa din blogg! Kram :)"
 
Svar: Hej Jonna och tack för att du följer min blogg, riktigt kul att få höra från dig och ännu roligare att få höra från någon som faktiskt sett oss live. De flesta elaka kommentarer kommer ju in från folk som aldrig sett oss, som inte känner mig utan som bara dömer utifrån det dom ser och läser på min blogg. Jag är väldigt öppen och skriver precis som det är, så jag döljer absolut ingenting och jag säger det att har ni något emot mig eller hur jag rider så är ni väldigt välkomna hem till mig och se med egna ögon.
 
Precis som du skriver, skulle rb dra upp huvudet då vet jag ju att något (antagligen i bakkärran) stretar emot och att bara ta det med handen är ingen lösning. Istället försöker jag ta igenom det, göra om och göra rätt i princip. Jag skrev ju senast för bara någon dag sedan att jag alltid när jag joggar fram så låter jag han bestämma formen själv, allt jag bestämmet är gas och broms samtidigt som jag håller ett stöd och då kommer också huvudet på plats självmant för det är det han vill. Jag är väldigt mån om min häst och gör aldrig något som han inte vill, men folk tror ju det dom tror att jag pressar honom över hans förmåga vilket i mina öron låter som ren okunnighet!
 
Tack igen för din fina kommentar! stor kram till dig ♥
 
Bilder från tävlingen hon skrev om, Rb 2011. Faktiskt nästan precis 3 år sedan. (21 augusti togs dom)
 
 


Postat av: Nora

:)

Svar: :D
Evelinn Åkerman

2014-08-19 @ 14:07:10 / http://ponnybusar.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: