Ett ekonomiskt alternativ

2014-12-13 @ 10:11:00 / Utrustning
Ibland är alla dessa hästforum bra och ibland lär man sig nått nytt eller kan hjälpa varandra. Här om dagen läste jag en väldigt fyndig tråd där någon hade gjort ett eget "spiktäcke" med hjälp av en gammal spikmatta.

Ingen kan ju ha missat vilkent trend det har blivit med dessa spiktäcken, de ska tydligen vara jätte bra ökar blodcirkulationen och får hästen att slappna av. Dock ligger dom på en kraftig prislapp.
 
Så jag såg en påhittig tjej som tagit sin spikmatta och sytt på ett vanligt fleecetäcke som hon la på. Väldigt smart måste jag säga, en idé jag själv tog efter. Dock syr jag inte på den på något täcke utan tänkte ha den löst men lägger ett ländtäcke över så den ligger kvar. 
 
 
Efter bara fem minuter märkte jag hur rb började tugga och gäspa, han tyckte nog att det var jätte skönt!
 
 
Kommer fortsätta använda såhär innan ridning och i förebyggande syfte. Vill du göra ditt eget spiktäcke av en matta så måste man pilla bort spikarna i mitten så de inte trycker på ryggraden!
Rekomenderar verkligen.


Postat av: Divorce your horse

Smart tips!

Svar: Verkligen!
Evelinn Åkerman

2014-12-13 @ 10:23:12 / http://divorceyourhorse.blogg.se
Postat av: Julia Forsbacka

Jag såg också det på hästforum och blev verkligen inspirerad! Ska nog ta och köpa en billig spikmatta någonstans, den vi har hemma används väldigt flitigt av oss människor ;)

Svar: jaa så smart!
Evelinn Åkerman

2014-12-13 @ 10:53:25 / http://forcebacka.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kan du inte visa hur du pillat bort de i mitten ?😊😊

Svar: det är bara att pilla bort, sitter med lim, tre rader tog jag bort
Evelinn Åkerman

2014-12-15 @ 07:34:20
Postat av: Alice Persson

Oj va smart! Ingenting jag någonsin skulle kunna komma på själv dock

Svar: haha samma här!
Evelinn Åkerman

2014-12-15 @ 14:58:01 / http://aalicepersson.blogg,se
Postat av: Irmeli.N

Vilket smart tips!:D Kanske man borde prova !:D Inte kul att lägga flera hundra på saker som man likaväl kan köpa billigare :D

Svar: flera tusen i detta fall!!
Evelinn Åkerman

2014-12-15 @ 16:56:08 / http://fotomuppis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: