Målsättning

2014-12-04 @ 14:00:00 / Svar på tal
Fick in en jätte bra fråga:
"Har en fråga, lägger du upp dina mål tillsammans med en tränare eller lägger du upp dem själv? Måste själv bli bättre på att lägga upp mål så du får gärna skriva typ tips för att lägga upp mål. Ska man ena månaden endast fokusera på hästens mål? Ska man ena månaden endast fokusera på ryttarens mål? :) Skulle vara kul och läsa och nyttigt för mig!"
 
Svar:

Målsättning är det viktigaste för mig och det är det som hjälpt mig så mycket att komma framåt detta år. Jag sätter upp långsiktiga mål som jag vill uppnå över hela året sen delmål som jag vill klara på vägen. Så för varje halvår, månad och vecka planerar och målsätter jag allt i minsta detalj. 
 
Ibland fokuserar jag på mig, ibland på hästen men oftast försöker jag blanda så jag får med lite av varje. Viktigt att sätta upp realistiska mål så man inte bara "jag vill rida OS nästa månad" ni förstår, men ändå mål som man utmanar sig själv med. I januari 2014 kunde jag aldrig tro att vi skulle rida LA P:1 till hösten men det var mitt mål och jag ville nå dit och det gjorde jag!
 
 
Så utifrån dig och din hästs ståndpunkt kom på ett mål du kan ha över hela året, fundera ut vad du måste förbättra för att komma dit, ta hjälp av tränare eller någon i din närhet som känner er som ekipage. Dela upp målet i delmål, planera och strukturera upp hur du ska nå ditt mål och sen får du kämpa för det! Även om det innebär tidiga morgonpass innan skolan eller att komma hem och rida det där passet i ösregnet kom ihåg varför du gör det.
 
Om du behöver hjälp med detta så kan jag hjälpa till, ni kan skriva till mig i PM på facebook så ska jag hjälpa er allt jag kan men ni måste ha viljan själva!
 
Målmedvetna människor lyckas bäst och det är faktiskt sant oavsätt om det gäller i ridningen, skolan, jobb eller relationer.
 
Lycka till!
 
 


Postat av: Telma

Åh tack så mycket för svaret! Ska nu sätta mig ner och skriva ner några mål för december! Väldigt bra tips :D

Svar: va kul! Lycka till!
Evelinn Åkerman

2014-12-04 @ 15:09:48 / http://nattstad.se/telmasopot
Postat av: Josefine ♔

Väldigt bra tips! Och hiiimla fina bilder :D

Svar: Tack :D
Evelinn Åkerman

2014-12-04 @ 19:23:39 / http://jlandgrens.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: