Min helg i Stockholm

2014-12-03 @ 17:00:00 / Vardag
Jag vet att detta inlägg inte är hästrelaterat och att min blogg är det men den handlar också om mitt liv och ibland gör man saker utanför stallet också ;) jag tänkte samla allting på ett ställe så får ni välja om ni vill läsa eller inte men jag känner att jag vill skriva lite också för min egen skull.
 
Så på fredagen kl 10.20 rullade tåget från Hallsberg till Stockholm i sällskap med min pojkvän. Det var alltså där vi skulle spendera våran 2-års dag den 28:e November något som jag sett fram emot hur länge som helst. 2 timmar senare var vi framme och möttes av sol så vi gick några timmar på stan vi var inne på NK och gallerian och gick i några affärer längs gatorna, köpte då två par trosor ett från Victoria Secret och ett från Hollister. Vi åt god mat på American Steak House innan vi checka in på hotellet, vi bodde på Best Western Hotel Bentley och det var såå fint där. På kvällen var vi ute en sväng och köpte lite gott innan som vi åt till Idol. Vi kollade en film som vi somnade till och på morgonen där på tog vi en lite sovmorgon innan frukosten som var hur god som helst. Utcheckningen skedde vid kl 12 så innan dess gjorde vi oss iordning och packade ihop grejerna och begav oss ut på ännu en shoppingrunda, denna gången hittade Micke fina jeans och jag däremot jag spräckte min budget ganska regält när jag egentligen hade tänkt köpa lite byxor, tröjor och smink men istället köpte ett par nya vinter skor/stövlar som jag sååå länge dreglat över. Älskar dom och ångrar inte ett dugg att de fick följa med hem! Micke köpte en jätte fin present till mig inne på Victoria Secret, en sminkväska med 1 liten mist, body lotion och duschtvål. Luktar såå gott och ja ni kan ju inte ha undgått att jag älskar VS så jag blev hur glad som helst! Vi tog en tur förbi slottet och rikstaden och en liten bit in i gamla stan innan vi åt en bit mat på pizzahut och tog sen en kaffe på Starbucks innan tåget rullade hem igen och där var vår sköna lill-semester slut men åh vilken bra helg det har varit ♥
 
Konstigt nog rätt skönt att komma hem igen, vilka kontraster det är mellan städerna! Jag är verkligen inte van vid storstan kommer från en håla med knappt 1000 invånare där det kommer en bil var femte minut till att vara i Stockholmstressen. När vi åker till stan så blir det liksom Örebro, visst är det kanske sveriges 5 största stad men det känns ändå väldigt lugnt och skönt. Största kontrasten måste varit trafiken i Stockholm den är ju helt insane! Folk alltså ligger på tuterna och överallt ser man stressade taxichaufförer som tutar, kör mot rött och hur fort som helst till och med när det är grön gå gubbe så kör dom. Herregud alltså man får passa sig. Jag har nog aldrig hört en tuta här hemma ens, nej fy jag hade blivit sååå stressad av att köra i Stockholm, var 10onde minut såg vi också Polis/ambulans/brandbil så det är aldrig en lugn stund. Vet inte om jag hade viljat bott så, Stockholm är en väldigt fin stad men all stress nej det hade jag nog inte pallat. 
 
Hur som helst nu kommer fina bilder som jag vill dela med mig utav!
 
 
 
 
 
Några bilder på det jag köpte:
 
 
och för er som undrar.. såhär ser nu min Victoria Secret samling ut komplett:
 
 
... heheh


Postat av: Erika Pöllänen

Så fina ni är❤️
Bor faktiskt i Stockholm, eller norr om Stockholm. ;) Usch, blir också jäätte stressad i stan, men det är ju trevligt ändå! :) Kram❤️

Svar: åh va kul att bo där ändå, jag skulle gått på vs varje dag ;) kram
Evelinn Åkerman

2014-12-03 @ 17:49:15
Postat av: Marica

åhh vad mysigt :D Älskar föresten skorna du köpte, vart har du köpt dom?? har verkligen letat efter såna! :D

Svar: dom finns att köpa lite varstans såg såna i nästan varenda skyltfönster, dock ligger dom på en ganska krafig prislapp men de är sååå värda det!
Evelinn Åkerman

2014-12-03 @ 19:32:22 / http://maricalindbeerg.blogg.se
Postat av: ☆Z I N J A☆

Stockholm är så fint!

Svar: jaa verkligen!!
Evelinn Åkerman

2014-12-03 @ 20:06:33 / http://zinja.blogg.se/
Postat av: Amanda

Victorias secret!! 😍
Och Gud så söta ni är tillsammans, du och din pojkvän :D

Svar: Victorias secret!!!! :Dååh taaack!!
Evelinn Åkerman

2014-12-03 @ 21:01:53 / http://teamluffarligan.blogg.se
Postat av: Natalie

Åh så fina ni är tillsammans :) <3

Svar: tack<3
Evelinn Åkerman

2014-12-03 @ 22:12:51 / http://ponnyryttarese.blogg.se/
Postat av: Nikki

Åh vad mysigt ni verkar ha haft! Fina tillsammans och sjukt fint hotell:)
Kul det där med kontraster, är uppvuxen i Sthlm och har en pojkvän i Örebro, håller med om hur mycket lugnare det är där, jag som älskar stressen inne i stan blir helt nervös och stressad av lugnet haha :)

Svar: ja de var det verkligen!! ja det blir väl så för en som är van, kram !
Evelinn Åkerman

2014-12-03 @ 23:32:26 / http://theoneandonlynikki.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: