Mina egna mål

2015-01-04 @ 11:43:35 / Vardag
För att komma någonstans har jag ju konstaterat hur viktigt det är med mål, jag har hela tiden uppmanat er att sätta mål om om ni vill utvecklas. Men ändå har jag själv aldrig satt några mål för min personliga träning och det är nog därför jag gett upp så lätt och tappat motivationen. Men nu ska det bli ändring på det som jag poängterat tidigare.
 
Jag har därför satt upp personliga mål som jag vill nå. Inte på samma sätt som jag gör månad för månad, vecka för vecka som men Rb utan mer lite översiktligt. Några av mina mål är:
 
  • Sluta med godis och andra gottigheter
  • Tänka mer på vad jag äter, 70% av ens resultat består faktiskt av kosten
  • Träna regelbundet på gymmet men också varva med promenader/jogging
  • Inte foukusera på siffrorna på vågen
 
Något som jag vill uppnå:
  • Känna mig starkare som ryttare
  • Orka mer och orka tyngre när jag gymmar
  • Få bättre konditon

Allt detta ska bli till verklighet genom 5 timmar på gymmet i skolan, lika många timmar på hästryggen och lika många timmar på träning hemma i veckan.
 
Har ni några bra tips på hur man håller motiviationen uppe?
 
 
 
 


Postat av: Telma

Jag är ju ingen sån som springer och tränar och håller på men för att jag ska hålla min motivation till att bli bättre och bättre i ridningen så läser jag oftast inspirerande sidor/bloggar/instagramkonton. Som din blogg t ex, när jag läser den blir jag alltid lika peppad.

Svar: jag vet inga bra träningsbloggar, det måste jag kolla upp! tack för tipsen och tack för responsen blir så glad<3
Evelinn Åkerman

2015-01-04 @ 13:27:52 / http://nouw.com/telmasopot
Postat av: sofia

Man kan köra en ätar dag i veckan tex varje lördag, då blir det lättare att hålla kosten i veckorna tycker jag :) för motivationen kan du skriva upp vad du tar i olika gymövningar, och ta bilder på kroppen så man kan jämföra :) snygga träningskläder ger motivation, dina nya bb tights är sjukt snygga!! Tycker du ska skriva mer om gymträning :D

Svar: nej det kan inte jag för då fastnar jag i det. dock belönar jag mig med en påse nötter som jag tycker är lika gott som godis :DTack för tipsen jag tar åt mig!
Evelinn Åkerman

2015-01-04 @ 15:58:51 / http://nouw.com/fian
Postat av: Elsa

När du tittar på godis tänker du på hur illa man mår efter ton av det istället för hur gott det är. Intala dig själv att godis = äckligt.😉 själv är man chokladnarkoman😂

Svar: ja bra ide!
Evelinn Åkerman

2015-01-04 @ 16:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: