Stallet

2014-12-07 @ 14:00:21 / Stall Marieborg
Vi har fått kastat om lite i stallet mellan hästarna så nu står Rb bredvid Nightan igen, precis som dom gjorde från början när vi flyttade in hästarna i nya stallet. De trivs faktiskt bäst så och är kompisar även i hagen vilket är skönt för det innebär att vi inte måste ha någon pressening i Rbs box som vi haft med alla andra hästar för att de bråkar och sparkar i boxväggarna.
 
Nöjda och glada!
 
 


Postat av: Telma

så skönt för dig! Alltid bra om hästen kan stå bredvid någon den den gillar! Vi har fyra boxar i stallet (en till lite längre ifrån, ej i gången), två på vardera sida. Min häst måste stå själv för boxen bredvid är alldeles trasig i väggen så boxkompisen fick lov att flytta till boxen lite längre bort. Som tur är så sparkade den där boxkompisen hela tiden också och hon var allmänt sur på min häst :( nu står dem bättre och trivs bättre!

Svar: jaa det stämmer :)
Evelinn Åkerman

2014-12-07 @ 15:02:54 / http://nattstad.se/telmasopot
Postat av: Marica

Vi har ett öppet stall så hästarna har inga galler mellan sig så dom kan komma åt varandra så min medryttarhäst och hans granne busar hela tiden, bubblan (min medryttarhäst) har bitit sönder några täcken för boxgrannen ;) haha det är så skönt att ha hästar bredvid varandra som är kompisar! :)

Svar: det skulle rb aldrig kunna stå i för han är så elak mot andra :)
Evelinn Åkerman

2014-12-07 @ 15:12:57 / http://maricalindbeerg.blogg.se
Postat av: Alice Persson

Haha skönt att veta att det inte bara är jag som har fått sätta upp en presenning i boxen.. Känner alltså helt igen mig och min häst i det där :p

Svar: hahah jaaa, rb är hopplös han!
Evelinn Åkerman

2014-12-08 @ 09:47:30 / http://aalicepersson.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: