Vill du blogga på enewe?

2014-12-15 @ 15:10:00 / Vardag
Nu har ni eran chans, nästa vecka på söndag, fjärde advent,  tänkte jag publicera ett-tre gästinlägg skrivet av mina bloggläsare.  Då kan ni få nå ut med era åsikter, skaffa fler läsare och väcka reaktioner hos en stor publik. Allt du behöver göra är att kommentera nedan vad du skulle vilja skriva om! Glöm inte att uppge emailadress för 1-3 av er kommer bli kontaktade under torsdag/fredag där jag vill att ni skriver och skickar tillbaka erat inlägg för publicering.
 
Min tanke är alltså att hela söndagen ska bestå av inlägg från mina läsare! Låter det kul? Då vill jag uppmana er att anmäla er.
 
För större chans att komma med så vill jag att inlägget är bra och välskrivet med tankar som gärna väcker funderingar/reaktioner. Inga kränkningar eller påhopp. Gärna passande på min blogg (om någon vill skriva om mig/upplevelser med mig så går det bra haha :D) 

Lycka till!
 


Postat av: Hannah

Om jag fick ett inlägg så skulle jag vilja att det handla om outfits, och hur alla i dagsläget utgår från att man har dyra märkessaker, träns för 2000:- osv... Jag har själv inget sådant dyrt, min sadel exempelvis kostade 1500:-, jag skulle koppla det till när du skrev att du hade handlat begagnade saker på nätet:)

Svar: okej, fast jag är ju en sån som köper dyra märkessaker så jag tror inte det passar in på min blogg tyvärr :/
Evelinn Åkerman

2014-12-15 @ 15:35:56
Postat av: Telma

Om jag fick gästblogga på din blogg skulle jag:
1. Bli överlycklig :D
2. Skriva om motgång, efter motgång, efter motgång med sina tidgare ponnyer, att man tillslut kanske tror att man inte är något för ridsporten och aldrig kommer få den där efterlängtade rosetten som egentligen inte är så viktig. Men att plötsligt hitta den där ponnyn som faktiskt är din riktiga soulmate som du kan lita på i alla lägen. Att den ponnyn faktiskt finns därute, och du är inte dåligare än någon annan bara för att du inte hittat din soulmate än! Jag vet exakt hur det känns och jag har själv setat i den sitsen i flera år. Och nu äntligen, är jag nästan helt säker på att jag hittat MIN ponny! Det finns alltid någon för alla! Hoppas du förstår min "mening" med inlägget, lite svårt att förklara på något sätt ;)

Svar: åh va söt du är :DIntressant, vi får se hur det blir!
Evelinn Åkerman

2014-12-15 @ 16:12:55 / http://nouw.com/telmasopot
Postat av: Frida

Om jag skulle få skriva ett inlägg här på din blogg skulle det handla om livet på ridskolan, allt från alla fördommar man får höra, hur det är att dela samma häst med så många och göra en sån utveckling med en ridskolehäst som inte funkar enligt vissa..

2014-12-15 @ 16:37:46 / http://fridalinden.horseworld.se
Postat av: Nathalie Hallberg

[email protected]

Om jag skulle få hästbloggar på din blogg du skulle jg skriva om hur det är att vara ridskoleryttare inom ridpairtnw och hur det är att data oändliga dressyr i ett stall som nästan alla är hippintresserade. Att vara en Ridskoleryttare i ridsporten är både tufft och kul. Att verkligen få skiva ut att vi Ridskoleryttare kan också lyckas skulle vaa en dröm. Kram!

Svar: tyvärr känns det inte intressant att låta någon med så mycket stavfel göra ett inlägg på min blogg. :)
Evelinn Åkerman

2014-12-15 @ 16:39:53 / http://nathaliehallberg.horseworld.se
Postat av: Nathalie Hallberg

JAG SKREV MYCKET FEL I MIN FÖRRA KOMMENTAR MEN NU HAR JAG RÄTTAT ALLA STAVFEL! :)


[email protected]

Om jag skulle få gästblogga på din grymma blogg du skulle jag skriva om hur det är att vara ridskoleryttare inom ridsporten och hur det är att satsa på dressyr i ett stall som nästan alla är hoppintresserade. Att vara en Ridskoleryttare i ridsporten är både tufft och kul. Att verkligen få skiva ut att vi Ridskoleryttare kan också lyckas skulle vaa en dröm. Kram!

2014-12-15 @ 16:43:46 / http://nathaliehallberg.horseworld.se
Postat av: Alice Persson

Om jag skulle gästblogga på din blogg skulle jag nog helt enkelt berätta vilken resa jag har gjort med min häst från att hon va supermager till att hon stegrade en hel sommar och så vidare och berätta mina tankar kring det. :)

2014-12-15 @ 16:50:28 / http://aalicepersson.blogg.se
Postat av: Hannah

Kanske ska nämna min mail: [email protected] :)

2014-12-15 @ 16:54:00
Postat av: Jossan

Jag skulle berätta om alla kränkningar jag och min ponny fått. Att ta oss igenom detta, tanken om allt inom tävlandet. Att snart det är dags att gå över till stor häst, lämna den man älskar mest. På ett ungefär.. :D

2014-12-15 @ 16:55:22 / http://tjryttarna.blogg.se
Postat av: Fanny

Hej! Jag skulle skriva om hur humöret & nerver kan spöka vid tävling, egna upplevelser och hur jag uppfattar dig ;) kort beskrivning men inlägget blir längre!

Svar: Känns mycket intressant!
Evelinn Åkerman

2014-12-15 @ 16:56:17
Postat av: Sara

Om jag hade fått gästbloggat så hade jag skrivit lite kort om min blogg och sedan skrivit om min prestationsångest, vad som orsakat den, hur jag försöker jobba bort den och så vidare. Det skulle bli ett inlägg med mycket tankar, åsikter och där jag skulle få chansen att skriva av mig lite efter årets tävlingssäsong.

Kram på dig! :)

Svar: roligt! Känns intressant :)kram
Evelinn Åkerman

2014-12-15 @ 17:12:06 / http://ssfredlund.horseworld.se
Postat av: solryttare

Vi skulle gärna gästblogga. Vi skulle gästblogga om hur det är att vara en bloggande ridskoleryttare eftersom att de flesta som bloggar har egna ponnyer.

2014-12-15 @ 17:24:02 / http://www.solryttare.horseworld.se
Postat av: Lisa Gustavsson

Hej, skulle absolut vilja gästblogga, många av mina inlägg på bloggen är bandesign/Tävlingsrelaterade just på grund av att jag både tävlar mycket och är banbyggare,kika gärna in på bloggen. vänliga hälsningar Lisa Gustavsson

Svar: jag kikade in, tyvärr är ju detta en dressyrblogg så kommer nog inte välja någon som vill skriva om hoppning :) mvh
Evelinn Åkerman

2014-12-15 @ 17:58:43 / http://www.nattstad.se/stallbg
Postat av: Klara

Okej, hmm jo mitt gästbloggs inlägg hade nog handlat om mig såklart och om min ridning. Jag rider alltid med graman så hade kunnat ta upp det eftersom det är ett laddat ämne. hur det är att ha häst utan hästminnets föräldrar samt mina erfarenheter av hoppning, om att träna upp en häst som är 25 år och från att ha orkat ta ett steg på provridningen till att hoppa 1m banor och 115 enstaka. Ponnymammor det finns världens goaste men också sånna jag träffat på som aldrig sett mig rida som har åsikter om hur jag hanterar min häst fast de aldrig träffat den, att jag inte klarar av den fast de aldrig sett mig rida på den. Detta är lita av det jag skulle ta upp/ Klara

Svar: Man ska välja ett ämne inte 100!
Evelinn Åkerman

2014-12-15 @ 18:25:51
Postat av: Klara igen

Så klart ska det inte stå hästminnes utan hästkunniga.

2014-12-15 @ 18:26:47
Postat av: Karin Dahlberg

Jag vill väcka tankar om mycket.
Min favorit häst blev lånad av mina kompisar men jag red den väldigt mycket. En häst kan förendra så mycket. Jag var hopprädd och vågade inte rida pigga hästar. Jag kände mig rädd varje gång vi skulle hoppa. Men hästen, Telis Pilot förändrade det. Där dom hade haft honom i ett år åkte han hem. Sista dagen hoppade jag 60cm och kunde rida honom barbacka fast han är hur pigg som helst. På den vägen har det även hänt så många saker. Han förändrade så mycket och jag älskar honom. Utan honom skulle jag inte finnas för han är mitt hjärta.

2014-12-15 @ 20:32:46 / http://nouw.com/kirribell
Postat av: Pim Stellansson

Om jag skulle få skriva ett inlägg på din blogg skulle jag skriva om livet som hästtjej. Att folk har ofta fördomar om en. Och vad jag tycker om livet som hästtjej. Och hur mycket energi man får av det så man orkar med nästa dag! :) det skulle jag nog skriva om. :)
Kramizar Pim

2014-12-15 @ 21:57:31 / http://pimstellansson.horseworld.com
Postat av: Sanna

Åh vilken rolig ide! :D
Jag skulle jättegärna skriva ett fakta och åsiktsinlägg (allt i ett) om bett. Oj vilket hett ämne det är i hästvärlden, men jag vill skriva mina åsikter om bett och oj, dom är starka!
Det skulle vara jättekul och väcka många åsikter :)

Svar: och vilken sida står du på då? den som förespråkar bett eller som vill ha det naturligt?
Evelinn Åkerman

2014-12-15 @ 22:30:41 / http://nouw.se/sannaf
Postat av: Sophie S. Varnäs

Något jag alltid har stört mig nå enormt på och också faktiskt blivit sårad av är när folk som inte kan hästar alls, anser att ridning inte är en sport? Att det inte är fysiskt ansträngande och att det inte är något speciellt? Att det inte är någon stor grej att en 14åring utbildar en ponny/häst etc.? Jag brinner för att få ut mina åsikter kring detta och skulle väldigt gärna vilja visa ännu fler än mina läsare att de inte är ensamma om att känna som jag!
Kram

2014-12-16 @ 23:10:29 / http://tavlingsponnys.horseworld.se
Postat av: Johanna

Jag skulle vilja skriva om min resa med min storhäst, i maj red vi LA på 47% och reste ut oss i Msv C, i september vann vi Msv B och kvalade till Msv A. Hur människor omkring mig har påverkat mig och hur andra har sett på mig och min häst i både med- och motgångar och hur man håller tillbaka tårarna när elaka kommentarer haglar över en och hur man lyckas vända det till något positivt! :)

Svar: mycket intressant, kan själv sätta mig in i den situationen!
Evelinn Åkerman

2014-12-16 @ 23:59:15 / http://jbdressage.se
Postat av: Emelie Andersson

Skulle gärna gästblogga, men min värld är helt olik din.. Hoppas på att få läsa intressanta inlägg dock! :D

Svar: hehe :)
Evelinn Åkerman

2014-12-19 @ 20:32:36 / http://workinghorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: