Grymt ridpass!

2014-01-04 @ 18:56:19 / Vardag
Hej! Idag är jag tyvärr sjuk, de va jag igår med men idag är det mycket värre.. Har sovit jätte dåligt inatt vaknat flera gånger, tur att jag hade min kära pojkvän hos mig iallafall. Vi gick upp vid tolv idag och åt frukost, men klarade inte av att va uppe längre utan fick gå och lägga mig igen, snäll som han är åkte han iväg till ica för att köpa halstabletter och nässprej till mig. De va bara att hälla i sig och sen pallra sig ut till stallet, ja även fast man är sjuk har man ju en häst att ta hand om!
 
Som tur är har jag en snäll mamma som kunde mocka åt mig idag medan jag tränade Rb, och han va sååååå fin! Verkligen mellan hjälperna och dansade fram! Även fast jag kände mig svag i början och inte kunde få ihop han riktigt till den där power traven så va han rund och fin och lugn (för en gångs skull) det bästa med rb är att när han är varm och redo i kroppen när man ridit kanske 20 minuter då släpper han verkligen och man kan rida med såå små hjälper och han blir helt explosiv.
Vi red allt från skrittpiruetter, som förövrigt är sjukt bra! skänkelvikningar, öppnor, lite travökningar, samlad galopp och delar ur LA-programmet. Jag känner att han är redo, helt klart, men vi måste förbättra travökningarna.  Fasen jag får aldrig till dom, nog för att jag va sjuk idag och inte kunde rida 100% så måste dom bli bättre.. Men allt annat sitter klockrent och jag vet att han skulle klara en LA på 65% lätt! 
 
 
Nu är jag jätte sugen på att ut och tävla, eller bara åka på nån programridning eller vad som helst. Stämma av lite, kolla vad som behövs filas på. Vill visa upp min snygga ponny som verkligen är tipptopp just nu!!
 
Imorgon är det dressyrträning, hoppas jag känner mig bättre och klarar av att rida ordentligt. Tar med mig kameran så få vi se om mamma tar lite kort på oss. vi hörs imorrn 


Postat av: Amanda Hellman

Åå vad kul Evelinn! Ni är ju såå himla fina! :D <3

Svar: tack bästa du! :D<3
Evelinn Åkerman

2014-01-04 @ 19:10:46 / http://perfectpony.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: