Bogskav

2014-07-10 @ 10:08:00 / Vardag
åååh jag blir galen! Hade på Rb sitt flugtäcke i två dygn och så när jag tar in han så är jätte mycket hår bortskavt från bogen.. stackars Rb, jag tycker det täcket suttit jätte bra på honom men han kan ju inte få skav av det.. Så nu bort med täcket och så får han komma in på dagarna istället när flugorna är som värst.
 
 
Nu funderar jag ännu mer på att raka honom för såhär kan han ju inte se ut! Har någon av er rakade hästar under sommaren? berätta gärna för och nackdelar...
 


Postat av: Anonym

Jag brukar klippa Pascal på sommaren, men jag vet inte om man behöver ett speciellt skär egentligen?? För när jag har klippt på sommaren har den knappt tagit något. Fördelen med att klippa är att de inte drabbas av värmen lika hårt och att man kan träna hårdare innan de blir slut av värmen :) nackdelen är väl att flugorna kommer åt huden lättare?

2014-07-10 @ 11:53:08 / http://ellenfridsen.blogg.se
Postat av: Maja

Jag hade alltid Totte rakad på sommaren, då han hade så tjock päls så tyckte synd om honom. Han blev dessutom piggare när han var klippt! Ser inte negativt med det, utan det värsta är väl att de behöver ha flugtäcke på ute men det störde inte honom. Funderar på att raka Delilah också då hon blir så himla svett, dessutom tar det så lång tid för henne att torka efter jag duschat av henne och vill kunna linda henne på natt utan att behöva vänta flera timmar på att benen ska torka!!

2014-07-10 @ 14:51:36 / http://majawallstrom.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag har rakat Ragnar och ser ingen speciell nackdel med det! Är superskönt när de inte blir dyngsura av svett när man rider. Det enda är att man måste ha flugtäcke på men Ragnar skulle inte klara sig utan det även om han inte var klippt...

2014-07-10 @ 19:44:08 / http://juliastegfeldt.blogg.se
Postat av: julia 2

Blir dom inte känsligare för solen då??
Jag har aldrig rakat mina hästar på sommaren

Svar: Vet inte..
Evelinn Åkerman

2014-07-12 @ 11:46:47
Postat av: Alice

Jag ska snart klippa min kille och ända nackdelen är val att dom kan börja frysa när det regnar så dom måste ha täcke :)
Kram

Svar: Min går ändå med täcke under regn :)
Evelinn Åkerman

2014-07-13 @ 10:16:28 / http://isalhorses.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: