Fredag

2014-07-25 @ 07:37:00 / Planering
Härliga fredag och godmorgon på er! Uppe med tuppen som vanligt, älskar att va igång på morgonen och känna att man har hela långa dagen framför sig och idag är det mycket som ska fixas eftersom att det är tävling imorgon! Tänk att jag varit utan att tävla i 2 hela månader, det ska bli riktigt skönt att komma ut på tävlingsbanan igen. Men det bästa är ju nästen idag, alla förbererdelser, fixet och planeringen innan tävling är minst lika roligt som själva tävlingen tycker jag.
 
Rb stod ju inne inatt, allt för att samla energi till morgondagen. Men han är redan ute och betar innan alla flugor och broms är tillbaka. Så vid 10 går han in igen för att då ska jag jogga honom bara lite lätt lösgöra och känna så allt är bra med han, behöver inte nöta in något dagen innan utan allt sitter i ryggmärgen redan! Där efter står han inne igen till runt 16 då han får gå ut i hagen till kl 20 för då ska han badas och göras fin till morgondagen sen får han stå inne för natten igen. Mycket stå inne i boxen nu men jag vill såklart ha han inne till tävling och han väljer själv att va inne under dagen när bromsen är som värst, som tur är har vi stora hagar han rör sig på när han är där och sen ska han ju faktiskt motioneras så det går ingen nöd på honom.
 
 
Jag däremot har lite mer att stå i, all utrustning ska smörjas efter ridningen och göras fint därefter packas ner i påsar som åker in i sadelkammaren på transporten. Transporten är redan rengjord så det känns skönt att det är klart iallafall. Här kommer min packlista eftersom många har bett om det:
 
  • Sadel       
  • Träns
  • Kedjegrimskaft
  • Schabrak + nummerlapp (56)
  • Luva
  • Vita benlindor
  • Vita boots
  • Hjälm
  • Stövlar
  • Spö
  • Sporrar
  • Framridningshandskar
  • Vita handskar
  • Kavaj + plastrong
  • Pass och vaccinationsintyg

    En väska med "bra att ha saker" som:
  • extra snoddar
  • extra nummerlapp
  • lädervård
  • sårvård
  • kam
  • borste
Utöver det är det ju väldigt viktigt att man fodrar (och i det här vädret) vattnar hästen. Har erfarenhet av att Rb har svårt att dricka på tävling så därför har jag laddat upp. Så det här packas med också:
 
  • Havre
  • Extra blött betfor
  • 2 liter äpplejuice
  • En dunk med vatten
  • Morötter och äpplen
  • Salt
  • Energipulvret
  • 1 vatten hink
  • 1 matskål
  • Blöta handdukar att kyla hästen med
  • Svamp + skrapa

    RB åker i:
  • Transportskydd + boots
  • Back on track
  • Röd rosett i svansen
Till sist har jag även med mig lite grejer till mig själv:
  • Håruppsättning
  • Vatten + matsäck
  • Hygienartiklar
  • Shorts + linne att byta om till vid hemfärd
  • Kamera såklart

Jag tror det ska vara allt! Planering är väldigt viktigt för mig och det gäller att alltid ligga steget före, jag har massvis med listor på allt jag gör på så sätt missar jag ingenting och jag känner mig mycket mer säker i mitt upplägg!
 
Felicia ska med som hästskötare!
 
Annars så ska vi åka förbi hallsberg idag och hämta upp min bror som ska med till Norrköping, kul! vi svänger även förbi en affär när vi är i hallsberg och köper nytt flugmedel och schampo till RB!
 
Hoppas ni tycker det är kul att följa med i uppladdningen, har ni något önskemål på inlägg eller vill ni att jag visar i bild/film så skicka iväg en kommentar så ordar jag det!


Postat av: Ronja

Åh så himla spännande :D

2014-07-25 @ 07:53:02 / http://busigaponny.blogg.se
Postat av: Anonym

Sv. Nej det tänker jag inte göra ännu. Jag slappnar av bättre i min kropp med lite bredare händer och det är något som jag får jobba på när jag känner att jag kan, nu fokuserar jag bara på var jag sitter och vart hästen är. Sen mina armar måste jag tänka på för det påverkar hästen, men vart jag har händerna spelar just nu ingen roll, jag är inte på den nivån än så det måste se snyggt ut.
Och varför jag har långa tyglar är för att vi jobbade med att få henne att söka stödet själv.

2014-07-25 @ 16:15:26
Postat av: Olivia

Oj missade min bloggadress

2014-07-25 @ 16:15:57 / http://oliiviiagustavsson.se
Postat av: theli.webblogg.se

Åh, jag älskar verkligen din design.
Lycka till imorgon! Ni kommer äga banorna! :)
Kram / Thea - Theli.webblogg.se

Svar: åå tack tack! :) kram
Evelinn Åkerman

2014-07-25 @ 17:39:32 / http://theli.webblogg.se/
Postat av: Julia

Lycka till nu! Är det bara över dagen eller stannar ni kvar? Vinn nu 😀:D

2014-07-25 @ 17:48:16
Postat av: dessiere

Hej!! Ska du till connemara riks i norrköping imorgon den 27 juli? Ska nämligen dit och fotografera men har inte fått några tider än, vet du när det hela börjar? vore jätte tacksam för svar :)

Svar: Hej! Ja det stämmer bra. Åh va kul! hoppas du hinner se det här då. LCn startar 8.30, jag rider 11.00 och 12.05 du får jätte gärna ta lite bilder på mig!! vore toppen snällt! kram
Evelinn Åkerman

2014-07-25 @ 18:48:28
Postat av: dessiere

hej igen! tack för att du svarade. :) tömmer kameran på bilder just nu men tack tack tack för att du svarade, kommer givetvis ta bilder på dig som jag senare kan skicka om du vill. :) lycka till imorgon och lär nog se dig. :)

Svar: Åh va snällt! Tusen tack :)
Evelinn Åkerman

2014-07-25 @ 19:03:08
Postat av: Elsa

Lycka till nu!! Känn lugnet och stressa inte igenom programmet o rid varje steg. Kontroll kontroll😊 jag vill så gärna att du ska vinna haha så påminner om mina standard saker

Svar: men åh tack för tipsen! ska dra det där i mitt huvud när jag rider, tack snälla kram!
Evelinn Åkerman

2014-07-25 @ 22:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: