Numera beridare

2014-07-14 @ 20:43:00 / Vardag
Jag tänkte jag skulle berätta lite om mitt jobb nu när allt är 100% bestämt.
Jag jobbar alltså några dagar i veckan i ett försäljningstall utanför Laxå hos Pär Ola Nyström som beridare och unghästutbildare - något som passar mig jätte bra verkligen. Jag åker dit, rider max 6-7 unghästar på löpande band. Jag som förut varit den som gjort iordning alla hästar till ryttare är nu själva ryttaren, det gäller att jobba sig uppåt och nu har jag lyckats tagit mig dit jag vill som är att få betalt för något jag verkligen gillar, att rida och utbilda.
 
Tänkte om ni har några fler frågor ang. jobbet så ställ dom här nedan så samlar jag ihop dom och svarar i ett inlägg!
 
 


Postat av: Ellinor Essen

Hej! Jag är själv intresserad av att utbilda mig till unghästutbildare och beridare.
Känner du att ridningen fortfarande är en hobby eller ser du det mest som ett jobb nu?

Har du egna hästar utan att se dem som arbete?

Är lönen okej att leva på eller behöver man ett annat jobb för att klara sig? (Behöver inte veta vad du tjänar)

Om du gjorde ett ridprov, vad ville de se av en?

2014-07-15 @ 09:16:50
Postat av: Anonym

Först vill jag bara säga Grattis, vad kul! :D
Om du vill och känner att det är något du kan dela med dig av får du gärna berätta om hur det gick till när du fick jobbet. Kontaktade de dig eller tvärtom? Ridprov? Isf vad ville de se av dig som ryttare?

2014-07-15 @ 11:47:08 / http://dressagelife.blogg.se
Postat av: elisabeth

Hejsan!

Jag undrar vad du har för utbildning för att kunna kalla dig beridare och unghästutbildare? Eftersom när jag läser om det krävs det rätt mycket utbildning för att kunna kalla sig det.

2014-07-15 @ 15:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: