Paddar

2014-07-13 @ 11:33:00 / Vardag
Har du paddar under lindorna? Själv tycker jag att det ser ut som korvar när jag lindar med paddar haha så har skydd isället.
 
Svar: Jag lindar med paddar till vissa lindor som jag har, alla fungerar inte ihop med padd för då blir det som du säger korvigt eller så ser benen ut att vara jätte feta. Har klippt några av mina lindor som jag använder mest, dom använder jag paddar till och sen kan det ju bero på vilka paddar du använder. Jag rekomenderar Mias paddar, de är lätta och tunna med mjukt teddyfoder som gör att det blir skönt mot hästen. Har testat paddar från hööks de var typ jätte feta och fick benen att likna en hockeyspelares ben så dom använder jag bara till natten om jag måste ha stallbandage då kan det vara bättre med lite tjockare längre paddar. Du får helt enkelt testa dig fram! Alla lindor behöver ju inte paddar t.ex. fleecelindor men har man elastik måste man ha paddar annars blir det som brännmärken och det är inte trevligt för hästen.  
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: