Prestationen ska inte påverkas

2014-07-24 @ 11:02:00 / Svar på tal
Är det inte jobbigt att rida mitt på dagen med tanke på alla flygfän, broms osv? Det kanske varierar med antalet från plats till plats, men skulle vara intressant och veta hur du hade tänkt kring de under tävlingarna :)

Svar: Jo visst är det jobbigt men det är ju oftast det man kan se ekipage förlorar lite på, att hästarna är matta vid värme eller tappar fokus när det är mycket flugor ute. Så därför försöker jag träna i det så att prestationen inte påverkas av sånt, Rb pallar det rätt bra, han blir såklart irriterad när nånting sätter sig på honom och det kan man tydligt se hur han viftar mycket med svansen eller skakar på huvudet när jag rider. Det är väl helt förståeligt kan jag känna. Jag försöker ju underlätta det med hjälp av olika bromsmedel när jag rider de funkar väl sisådär men det känns som det är bättre än inget! Det finns inte så mycket att göra med andra ord utan vi som ska starta måste rida med dom och det är lika för alla mer eller mindre.

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: